Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny iPod nano 1GB

Tråden skapades och har fått 56 svar. Det senaste inlägget skrevs .

idag finns en ny nano på AppleStore. 1 GB för den som tycker det räcker. Priset tror jag var 1495kr. inkl frakt.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-07 15:34

men de har fortfarande kvar shuffle:

Jepp Shuffle är kvar både med 512 och 1 gb samtidigt som nanon finns i 1,2 och 4 gb.

Tur att shufflen finns kvar! Hoppas att dom har kvar den eller ersätter den med nån ännu bättre apparat som inte är lika känslig som nanon..

Tror att Shufflen finns kvar tills den är slutsåld, sedan blir det nano för hela slanten. Såg den här nyheten bla på www.sweclockers.com konstigt att de är före ipod.se med ipodrelaterade nyheter!

Jag tycker inte om att en Nano med endast 1GB släpptes. Den släpptes ju för att vara billigare men då kommer ju många att köpa den, antagligen istället för Shufflen. Och vad betyder det? Att många kommer ha iPod Nanos och då kommer det inte vara så speciellt att ha en Nano längre vilket jag inte tycker om. =(

När jag först köpte en Nano 4GB, tittade alla polare på den och ville röra och undersöka. Men nu kommer ju alla att ha den. De kommer gå omkring med 1GB Nano, det ser man inte förrän man kollar på baksidan av Nanon. Det ska vara 2 eller 4 GB och inte en bantad version av en iPod Nano som folk styler med men har köpt den mycket billiagare än tex. Nano med 4GB. De som har Nanon har betalat för den och då förtjänar de att ha en Nano, men de som köper en bantad Nano med 1GB bara för att synas är inte... vad ska jag säga?!
Alla dessa borde köpa iPod Shuffle istället så de inte stjäl Nanons stjärnstatus!!!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-08 12:15
Ursprungligen av IlCapo:

Jag tycker inte om att en Nano med endast 1GB släpptes. Den släpptes ju för att vara billigare men då kommer ju många att köpa den, antagligen istället för Shufflen. Och vad betyder det? Att många kommer ha iPod Nanos och då kommer det inte vara så speciellt att ha en Nano längre vilket jag inte tycker om. =(

När jag först köpte en Nano 4GB, tittade alla polare på den och ville röra och undersöka. Men nu kommer ju alla att ha den. De kommer gå omkring med 1GB Nano, det ser man inte förrän man kollar på baksidan av Nanon. Det ska vara 2 eller 4 GB och inte en bantad version av en iPod Nano som folk styler med men har köpt den mycket billiagare än tex. Nano med 4GB. De som har Nanon har betalat för den och då förtjänar de att ha en Nano, men de som köper en bantad Nano med 1GB bara för att synas är inte... vad ska jag säga?!
Alla dessa borde köpa iPod Shuffle istället så de inte stjäl Nanons stjärnstatus!!!

köp en G5då.. den gör dom nog inte billigare.

Ursprungligen av IlCapo:

Jag tycker inte om att en Nano med endast 1GB släpptes. Den släpptes ju för att vara billigare men då kommer ju många att köpa den, antagligen istället för Shufflen. Och vad betyder det? Att många kommer ha iPod Nanos och då kommer det inte vara så speciellt att ha en Nano längre vilket jag inte tycker om. =(

När jag först köpte en Nano 4GB, tittade alla polare på den och ville röra och undersöka. Men nu kommer ju alla att ha den. De kommer gå omkring med 1GB Nano, det ser man inte förrän man kollar på baksidan av Nanon. Det ska vara 2 eller 4 GB och inte en bantad version av en iPod Nano som folk styler med men har köpt den mycket billiagare än tex. Nano med 4GB. De som har Nanon har betalat för den och då förtjänar de att ha en Nano, men de som köper en bantad Nano med 1GB bara för att synas är inte... vad ska jag säga?!
Alla dessa borde köpa iPod Shuffle istället så de inte stjäl Nanons stjärnstatus!!!

Vad är det för töntiga kommentarer? Varför skulle en person som har mindre pengar inte "förtjänar" att ha en iPod.

Jag lovar dig, nanon kommer inte att bli sämre bara för att de finns fler ex av den :p. Om jag inte minns fel så har apple ~80% av mp3-marknaden, så så speciell är den inte. Och du kommer inte heller bli populärare bara för att du har en nano, om det nu är det du vill.

Ja just det troy100, det var ju f** skitsmart. Köpa en 3 GGR STÖRRE IPOD. DET SKULLE JU LÖSA PROBLEMET. Ska jag hänga den också i mina lanyards eller??? Köpte Nanon för att den är liten och lätt och jäkligt snygg, skulle inte köpa den om den kom i 1GB eller 2GB (som den ju gjort). 4GB räcker precis för mig.

Ursprungligen av IlCapo:

... Köpte Nanon för att den är liten och lätt och jäkligt snygg, skulle inte köpa den om den kom i 1GB eller 2GB (som den ju gjort). 4GB räcker precis för mig.

Verkar mer som att du köpt den för att springa runt och visa den för dina homeboys, men tanke på vad du skrev i det tidigare inlägget
"När jag först köpte en Nano 4GB, tittade alla polare på den och ville röra och undersöka."

Vem bryr sig hur mycket kapacitet någons nano eller iPod överhuvudtaget har?
Med dina 4GB är du en liten skit jämfört med 60GB ... De flesta (exkl. dig) köper väl efter behov, ekonomi? Eller?

  • Oregistrerad
  • 2006-02-08 14:00

Amen Brother Daniels!

IlCapo, du får leva med att inte känna dig coolast på din högstadieskola.

Jag anser att det är bra att Nanon släpps i 1 GB .... För dem som inte har råd att köpa 2 eller 4 GB versionerna tänk såhär istället, desto mer halal "gangster" folk kommer att köpa 1 GB:arna dvs lägre rånrisk. för då kommer alla dem ha en shuffle eller Nano i sina händer (dock bara 1 GB, för att mer har dem inte råd med på sitt Soc Bidrag) och seriöst vad är viktigast? Att folk tror att DU har 1 GB eller att DU VET att DU har 4 GB i din NANO, struntsamma, man köper ju inte Nanon för att skryta eller stajla med den, speciellt inte om man bor i Malmö bland alla dessa folk som bor här som gärna hade satt en kniv i ens strupe för en Nano för 2500 spänn.

Nanon köper man för att man ska älska den och för att man SJÄLV tycker den är så jäkla förbaskat snygg att man blir ledsen varje gång det kommer en MM stor repa på den... Och man köper den som sagt efter behov, ekonomi som Daniels skrev...

För många har Nanon varit onödig fram tills nu, 1 GB är perfekt för lyssnaren i skolan.... Vi andra som har råd köper ju 4 GIG om man behöver det förstås... och de som har ännu mer råd och vill ha en stor klumpig spelare köper Video....

Så med andra ord WORD 1 GB NANO!!!! Du är EFTERLÄNGTAD!!

Rasistisk antydan bortredigerad av admin /arvid

Ursprungligen av anjuna_beats:

Jag anser att det är bra att Nanon släpps i 1 GB .... För dem som inte har råd att köpa 2 eller 4 GB versionerna tänk såhär istället, desto mer halal "gangster" folk kommer att köpa 1 GB:arna dvs lägre rånrisk. för då kommer alla dem ha en shuffle eller Nano i sina händer (dock bara 1 GB, för att mer har dem inte råd med på sitt Soc Bidrag) och seriöst vad är viktigast? Att folk tror att DU har 1 GB eller att DU VET att DU har 4 GB i din NANO, struntsamma, man köper ju inte Nanon för att skryta eller stajla med den, speciellt inte om man bor i Malmö bland alla dessa folk som bor här som gärna hade satt en kniv i ens strupe för en Nano för 2500 spänn.

Nanon köper man för att man ska älska den och för att man SJÄLV tycker den är så jäkla förbaskat snygg att man blir ledsen varje gång det kommer en MM stor repa på den

Rasistisk antydan bortredigerad av admin /arvid

Väldigt bra sagt! Håller med dig totalt. Du har rätt, det viktigaste är att jag VET att jag har 4GB i min Nano. Jag tar tillbaka det jag sa tidigare.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-08 14:32

Går väll att ifrågasätta en del av dina resonemang kring olika folkgrupper, men håller med dig i resten. Undrar när Muhammedkarikatyrerna kommer som skins?

Ursprungligen av henke78:

... när Muhammedkarikatyrerna kommer som skins?

Oj oj !
Tack för att du gav mig dagens bästa skratt!

Hur som helst, låt oss inte blanda in någon annan religion förutom iPod.
Låt iPoden vara din religösa symbol, låt musiken vara din heliga skrift.

Haha.. de borde reta upp muslimerna ännu mer... hihi

  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-02-08 16:04

Rasistisk antydan bortredigerad i anjuna_beats inlägg.

hmm tänkte kanske inte riktigt ordentligt där nä när jag skrev Fel tillfälle att säga nåt dåligt om andra kulturer!! Men seriöst alla vet vi ju att majoriteten bland rånare är invandrare...!!!

Obs!! Jag är själv invandrare, men jag är ärlig och har aldrig stulit nåt i hela mitt liv!

ekko90, du får ta o lugna ner dig. Jag tror du bara vill tjafsa eftersom jag nyss skrev att jag tog tillbaka det jag sade tidigare. Men du är visst blind. Glasögon tror jag inte kostar inte så mycket faktiskt, så ta och köp ett par ok?

Ursprungligen av IlCapo:

ekko90, du får ta o lugna ner dig. Jag tror du bara vill tjafsa eftersom jag nyss skrev att jag tog tillbaka det jag sade tidigare. Men du är visst blind. Glasögon tror jag inte kostar inte så mycket faktiskt, så ta och köp ett par ok?

Ursäkta då. Men om du kollar på tiderna för trådarna så var det bara 2 minuter, jag hann alltså inte se ditt inlägg innan jag skapade mitt. (Kan förövrigt säga att jag har både glasögon och linser och jag är coollugn. Reagerade bara lite på det du skrev):rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2006-02-09 22:02

Verkar som det är sämre skärm på 1gb nano

http://mac.feber.se/2006/02/smre_ljus_i_1_g.html

Ursprungligen av ekko90:

Ursäkta då. Men om du kollar på tiderna för trådarna så var det bara 2 minuter, jag hann alltså inte se ditt inlägg innan jag skapade mitt. (Kan förövrigt säga att jag har både glasögon och linser och jag är coollugn. Reagerade bara lite på det du skrev):rolleyes:

I'm cool! Tar tillbaka det jag sa, nu glömmer vi det här.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-02-09 21:02

Ok, nu tar vi och lugnar ner oss, allihop! Den här tråden har spårat ur och är en hårsmån från att låsas alt. raderas. Skärpning!

Hmm du har så rätt så sämre skärm, men å andra sidan för de som inte har nåt att jämföra med så tror jag inte att dem märker det eller ens bryr sig, de har en Nano liksom även om den bara är på 1 GB!!

Vilket fall som helst tror jag med tanke på en "sämre" skärm att den lär dra mindre batteri, för att min NANO 4 GB dör efter 8h intensivt användande...!! inte 14 som Apple snackar om....!! Och jag har inte ens haft min Nano i en månad....

Btw, vet att detta är helt OFF-Topic, men hur i helskotta skall jag göra för att få mina 14 h batteritid

  • Oregistrerad
  • 2006-02-10 16:21
Ursprungligen av anjuna_beats:

Hmm du har så rätt så sämre skärm, men å andra sidan för de som inte har nåt att jämföra med så tror jag inte att dem märker det eller ens bryr sig, de har en Nano liksom även om den bara är på 1 GB!!

Vilket fall som helst tror jag med tanke på en "sämre" skärm att den lär dra mindre batteri, för att min NANO 4 GB dör efter 8h intensivt användande...!! inte 14 som Apple snackar om....!! Och jag har inte ens haft min Nano i en månad....

Btw, vet att detta är helt OFF-Topic, men hur i helskotta skall jag göra för att få mina 14 h batteritid

Om du inte har bakgrundsbelysningen på och kör på halva valym så håller den 14 h

  • Medlem
  • 2006-02-10 15:58

Och man kanske inte vill köpa en mp3 för 2000 eller mer, jag känner jätte många som tycker de onödigt, men dom säger så för att dom gillar att shoppa kläder mest. men de kul att de kommit en med 1gb men när ska den komma till vanliga butiker då ?

Hehe, så allvarligt är det inte :D:D:D:D:D

Apple har nu släppt en ny 1 GB-version av iPod nano, något det spekulerats kring ett tag. Den nya iPod nano 1 GB är i övrigt IDENTSK med de andra nano-modellerna. Priset för den nya är 1.495 kr och den finns för omedelbar leverans på Apple Store. alltså identisk.. Det borde inte vara skillnad på skärmen ..

källa apple.com

Ursprungligen av uberanton:

Apple har nu släppt en ny 1 GB-version av iPod nano, något det spekulerats kring ett tag. Den nya iPod nano 1 GB är i övrigt IDENTSK med de andra nano-modellerna. Priset för den nya är 1.495 kr och den finns för omedelbar leverans på Apple Store. alltså identisk.. Det borde inte vara skillnad på skärmen ..

källa apple.com

Är inte det här inlägget lite onödigt?
Hela den här tråden handlar ju om 1 GB- vesionen.. :rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2006-02-11 13:38
Ursprungligen av uberanton:

Apple har nu släppt en ny 1 GB-version av iPod nano, något det spekulerats kring ett tag. Den nya iPod nano 1 GB är i övrigt IDENTSK med de andra nano-modellerna. Priset för den nya är 1.495 kr och den finns för omedelbar leverans på Apple Store. alltså identisk.. Det borde inte vara skillnad på skärmen ..

källa apple.com

Va?
har du inte läst nått i tråden? det är ju vad den handlar om

Bevaka tråden