Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny iPod nano 1GB

Tråden skapades och har fått 56 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tror det är du som inte har läst i tråden, han påpekar ju att apple har sagt att 1gb är identisk med 2 och 4a.
Och menar att skärmen inte skulle vara sämre.

jo... Men det står tidigare att den med 1gb har sämre skärm. Men på apple står det att den är identisk.

  • Medlem
  • 2006-02-11 15:57

asså ni verkar inte fatta att han menar att det inte ska vara sämre skärm på 1gb nanon för att det stog i artikeln att den är identiskt med dom andra två... :S

  • Medlem
  • 2006-02-11 16:18
Ursprungligen av alex_alex:

Tror det är du som inte har läst i tråden, han påpekar ju att apple har sagt att 1gb är identisk med 2 och 4a.
Och menar att skärmen inte skulle vara sämre.

exakt!

  • Oregistrerad
  • 2006-02-11 18:25

ok, my bad

Jag har beställt en 1GB nu, den gav mig en möjlighet att köpa en iPod under 1400:- som inte går sönder om man tappar den (alltså flash baserad). Jag köpte den nu till min flickväns födelsedag. Vann en corecase också häromdagen, den verkar bra.. Men jag tror ändå det medföljande fodralet kommer bli mer använt.

Ursprungligen av martin_stenmark:

Jag har beställt en 1GB nu, den gav mig en möjlighet att köpa en iPod under 1400:- som inte går sönder om man tappar den (alltså flash baserad). Jag köpte den nu till min flickväns födelsedag. Vann en corecase också häromdagen, den verkar bra.. Men jag tror ändå det medföljande fodralet kommer bli mer använt.

Med cnn-kortet ?:P

Ursprungligen av uberanton:

Med cnn-kortet ?:P

Ja, det stämmer.

Ursprungligen av uberanton:

Med cnn-kortet ?:P

Ursprungligen av martin_stenmark:

Ja, det stämmer.

CSN-kortet, menar ni?

  • Medlem
  • 2006-02-12 11:23

har också beställt en

  • Oregistrerad
  • 2006-02-13 17:19

Skyddskant på nya nano bra men snyggt?

Ahhh .. That sucks .. men va fan! det stog på deras hemsida att dom var identiska med 2 o 4gb. blöö dålig stil

Haha lite upphöjning...vem fan märker den?
Fick min 1gb nano idag, grymt bara 2dagar sedan jag beställde den. Har inte behov av mer än 1gb, har ingen musiksamling med tusentals låtar.

Har för övrigt en iPod VIdeo 60gb, för filmer, serier o dyl.

Men det är många som köper ipod bara för att vara coola. därför köper de nano 1gb för att den är bättre än shufflen och billigare än alla andra från nano 2gb och uppåt.
många köper den åsso men har sen mer än halva minnet kvar.
jag köpte den för designen, storleken på minnet och inte för att vara cool. NÅGON som håller med mig?

Jag håller med till fullo. Det är min första iPod och visst är den cool, men jag springer inte runt och visar upp den för alla. Precis som du skriver så köpte även jag den för utseende, pris och kanske lite för att det står Apple på den

  • Medlem
  • 2006-02-14 16:16
Ursprungligen av Ipod_Lover:

Men det är många som köper ipod bara för att vara coola. därför köper de nano 1gb för att den är bättre än shufflen och billigare än alla andra från nano 2gb och uppåt.
många köper den åsso men har sen mer än halva minnet kvar.
jag köpte den för designen, storleken på minnet och inte för att vara cool. NÅGON som håller med mig?

jag köper inte den för att vara cool iallafall men de kanske finns dom som gör det men jag tror många köper för att ha nåt att lyssna på om man har tråkigt,
asså jag tror ändå inte de kommer vara så många som kommer köpa den på nåt sätt...

Låt folk få köpa vad de vill ;p enda som e tråkigt är att nu kommer folk tro om "MIN" Nano att jag bara har 1 GB när jag i själva verket har 4

  • Oregistrerad
  • 2006-02-26 19:00
Ursprungligen av anjuna_beats:

Låt folk få köpa vad de vill ;p enda som e tråkigt är att nu kommer folk tro om "MIN" Nano att jag bara har 1 GB när jag i själva verket har 4

du var tvungen att få det sagt va?;)

Ursprungligen av Dava:

du var tvungen att få det sagt va?;)

Det var det jag ville poängtera tidigare i den här tråden, men då blev jag attackerad av vissa medlemmar och tänkte efter. Så nu säger jag det dom sa till mig: Att det viktiga är att du VET att du har en 4GB och inte att folk TROR att du har 1GB.

Absolut

i know that!!

  • Oregistrerad
  • 2006-03-19 16:01

vadå, är det mer respekt att ha större utryme?
Man har väl så mycket man behöver

Ursprungligen av Dava:

vadå, är det mer respekt att ha större utryme?

JA!, så enkelt är det - ju större storlek desto mer respekt. Detta gäller det mesta (rent psykologiskt). Varför tror du rika artister som tex. Hip-Hoppare /rappare har stora feta bilar (tex. Lincoln Navigator)? All respekt för dom gäller storlek! Samma sak gäller med iPod, ju större utrymme desto dyrare den kostar desto (i sin tur)mer respekt HAHAHAHA..

Ursprungligen av IlCapo:

JA!, så enkelt är det - ju större storlek desto mer respekt. Detta gäller det mesta (rent psykologiskt). Varför tror du rika artister som tex. Hip-Hoppare /rappare har stora feta bilar (tex. Lincoln Navigator)? All respekt för dom gäller storlek! Samma sak gäller med iPod, ju större utrymme desto dyrare den kostar desto (i sin tur)mer respekt HAHAHAHA..

Varför köper dom typ inte en buss eller en traktor då? Eller varför inte en lastbil?:confused:

:p:p

..och isf - varför köper man inte en 60GB G5 då..? :rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2006-03-19 20:02

Nja.......
jag tycker att man ska ha den ipoden man behöver, man köper den väl för att lyssna på, inte att flasha runtr med?

för att låt oss säga at tman barabehöver 1 ,2 4 GB räcker det

Bevaka tråden