Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Scrollhjulet på iPod mini har gått sönder

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-31 21:02

Hej, Försökte hitta något svar på min fråga men hittade tyvär inget så jagt får väll besvära er med en fråga.

Det är så att min iPod mini G1 ramlade i marken ( ca 1 meters fall). Efter detta har scrollhjulet fått vissa fysiska problem. Det är så att den översta delen av scrollhjulet åkte in i själva iPoden och har slutat att fungera helt. Den enda knappen som fungerar är play och mitten knappen. Så min fråga är nu om det på något sätt går att öppna iPoden och kanske trycka upp scrollhjulet igen.

Tack på förhand

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-01 14:34

Det är inte speciellt svårt att öppna en Mini, men om man är oförsiktig och inte vet hur man gör, så är det lätt hänt att man förstör något. Många sabbar hold-knappen och många gör sönder kontakten till scroll-hjulet så det inte fungerar alls.

Det finns ju en risk att din hårddisk har tagit lite stryk också.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-01 16:44

Frågan om det går att typ trycka upp scrollhjylet igen kvarstår. Någon som har ett bra svar?

Ursprungligen av Martin:

Frågan om det går att typ trycka upp scrollhjylet igen kvarstår. Någon som har ett bra svar?

Du kan ju alltid googla och se om du hittar något...

  • Oregistrerad
  • 2006-02-01 19:48

Har hänt mig också, men jag råkade då tappa ipoden i golvet igen och då löste det sig.
inget jag rekommenderar dock

nästan samma som dava, har en airclick så jag brukar låta min ipod ligga på golvet tsm me alla andra sladdarna (yes, jag älskar den men subwoofen står på golvet, därför gör oxå ipod, inget illa menat) så jag råkade trampa på den, scrollen åkte in i Minin, uppåt mot skärmen men inte alls långt upp, fick panik drog lite på hjulet med tummen tills jag fick ut den på plats igen,

även om dava säger "nej" så säger jag nästan samma sak, men gör d för ipodens skull,

1
Bevaka tråden