Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var fan är den nya "Updater" Apple?

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-14 23:04
Ursprungligen av hampuss:

hahha. Ridax, du har enligt din presentation "Ipod nano" hur kan du kommentera när du isåfall saknar egen erfarenhet av problemmet. Du behöver inte kommentera denna tråden.

Är du dum eller? Bara för att du bara har en enda iPod, så har du inte stött på "problemet" att man bara kan ange en enda iPod i sin profil, eller? Om du tycker det är så väsentligt så har jag:

iPod Mini silver
iPod 3G 10Gb
iPod 3G 15Gb
iPod 3G 20Gb
iPod 4G 40Gb
iPod video 30Gb svart
iPod nano 4Gb svart

Och det är typiskt dig att kalla någon för "rövslickare" bara för att de inte håller med dig. Det är den nivå du ligger på.

ok. Blev bara väldigt frustrerad av att du kommer med sådana kommentarer, när du verkligen inte vet vad du pratar om, för det visste/vet du verkligen inte, trots att du då har ALLA de modellerna.

Men varför väljer du inte att motkommentera de vesäntliga delarna i vår diskussion istället? var det där det enda svaret du hade att ge mig efter allt du sagt. Ipodmodeller var det mest ovesäntliga av det vi pratat om, så om du har svar på allt du sagt och det jag kommenterat, så skriv det. Annars är det nog bäst att du slutar kommentera denna tråden istället, eftersom du (som jag sagt tidigare) inte vet vad du pratar om.

nå göbben?

Har inte hampuss blivit uppvaktad på Alla hjärtans dag?
Tråkig ton du använder, blir ju bara missförstånd då.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-15 06:23
Ursprungligen av hampuss:

Men varför väljer du inte att motkommentera de vesäntliga delarna i vår diskussion istället? var det där det enda svaret du hade att ge mig efter allt du sagt. Ipodmodeller var det mest ovesäntliga av det vi pratat om, så om du har svar på allt du sagt och det jag kommenterat, så skriv det. Annars är det nog bäst att du slutar kommentera denna tråden istället, eftersom du (som jag sagt tidigare) inte vet vad du pratar om.

Trots att diskussionen om vilken iPod-modell jag har var det mest oväsentliga, så var du tvungen att skriva ett alldeles nytt och separat inlägg om detta? Du hade ju lika gärna kunnat avstå när det var så oväsentligt.

Jag hävdar fortfarande att det inte är några video-playback problem med version 1.1 om man använder sig av några av de officiella verktygen för video-konvertering, dvs Quicktime, iTunes eller nedladdade videos från iTunes Music Store. Det är den erfarenhet som en absolut överväldigande majoritet har, så om du vill hävda motsatsen så kan du vara snäll och bevisa det?

Jag vill dessutom hävda att du började klaga långt innan du hade någon radio-remote (om du överhuvudtaget har det), så att gå och skaffa sig en sådan när du vet att det innebär att du måste köra 1.1 är ju dumdristigt om du nu lider så av 1.1. Du började dessutom klaga långt innan du hade fjärren och varför klaga så väldigt när det är så enkelt att låta bli att uppgradera, alternativt nedgradera? Vad är det för hemska buggar i 1.0 som gör att du absolut inte kan nedgradera?

hehe jo.....ok ska va tyst nu! blir bara så irriterad på folk som kommer och skriver kommnetarer på det sättet, när de inte vet vad de snackar om. men fel av mig ursäkta!

Ridax, för mig är det allafall ganska lätt att inse att videobuggen även inträffar då du använt orginal-konverterarna, eftersom jag själv självklart även konverterat med dessa och efter de normer, som apple rekommenderar. Jag har dock ändå haft problem med buggen i det sammanhanget. Har efter det även pratát med flera människor som upplever samma problem trots att de också använder dessa sätt att konvertera. Tinger du supporten angående detta problem, så vet äve de nu för tiden om att logiken med detta problem ärväldigt underlig och att även orginalkonverterarna inte alltid behöver medföra att det fungerar. Mer bevis än så, har jag tyvärr inte, men tycker du inte det räcker!?

Support, kan även medge att den senaste uppdateringen innehåller bugg angående videofunktionen, eftersom den fungerar felfritt under uppspelning i tidigare uppdatering.

Jo, anledningen till att jag inte vill nergradera, är att allafall jag tycker att det inte är acceptabelt för en orsak av att apple inte tar sig tid att göra funktionalitetsmöjligheterna som de ändå utlovar och FÖRSÖKER eftersträva, ordentligt gjort.

En annan anledning är att jag somsagt har ett radioalternativ, men jag själv håller med om att jag skulle ha utdvikit från att köpa. Men självklart såg jag inte detta som ett problem, när vi pratar om en av världens för tillfället största företag. Självklart fixar de snabbt och lätt ett sådant här problem med deras produkt. Men icke.

Jag förstår att du kan tycka att jag är en anning negativ många gånger, men hur du kan gå in och försvara apple i detta sammanhang så mycket, det kan jag faktiskt inte föstå. Låter mer som du arbetar med deras produkter eller på apple.

Låsa tråden nudårå?
Alla bara klagar om en massa andra saker..

Ursprungligen av patrikbrann:

Låsa tråden nudårå?
Alla bara klagar om en massa andra saker..

Varför då?

Jag håller med hampuss till fullo. Det är för dåligt av Apple att inte släppa en ny firmware utan några buggar. Jag skulle gärna vilja ha en Radio Remote men nu är detta inte möjligt pga av att jag också vill kolla på film.
Apple borde ta och skärpa sig!

Snart finns väl radio till alla mobiltelefoner, eller handsfree med radio som funkar. Köp en sådan istället för att klaga på att Apple inte kommer med en uppdatering. Den kommer när det är fixat. Det kanske inte är så lätt alla gånger!

hehe..jag lägger ner nu, har inget mer att säga!

Bevaka tråden