Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

eluttag, laddning

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick till min stora glädje min ipod photo 60gb med posten igår. MEN! kan inte ladda upp batteriet eftersom uttaget till laddaren inte går in i ett vanligt eluttag. Vad göra? Har skrivit till min leverantör men inte fått svar än... Fick även med en svart sladd, som inte låg i själva ipodkartongen, denna går inte att koppla in i varken laddaren eller ipoden.... så jag förstår inte vad den har för syfte.

• Medlem
  • 2006-02-16 09:44

Du menar inte USB-sladden va? Den kopplar du i så fall in i datorn så laddar den upp den. Sätt i den där det passar (går bara på ett sätt). Det medföljer ingen laddare som standard med iPods.

Annars:
Den finns nån post här på forumet som visar hur du ställer(monterar) om laddarens stift så du kan använda den i ett 'svenskt' uttag.

Hoppas det är till någon hjälp.

usb-sladden fick jag med och har nu listat ut att jag kan ladda upp ipoden med den men det var inte den jag syftade på utan den fyrkantiga lilla dosa jag fick med (ipod power adaptor). saken är nu den, att nu då jag laddat upp mjukvaran på datorn och kopplat ipoden till datorn så visas en bild i skärmen på ipoden på hur adaptorn ska sättas in i ett uttag... och det är det enda som visas oavsett vad jag trycker på.

sen är ju saken den också, att jag vill kunna ladda ipoden i vanligt uttag då jag ska ha den med under resa. så jag ska försöka leta rätt på den där posten.

tack onis

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-17 00:05
Ursprungligen av en_trakig_javel:

usb-sladden fick jag med och har nu listat ut att jag kan ladda upp ipoden med den men det var inte den jag syftade på utan den fyrkantiga lilla dosa jag fick med (ipod power adaptor). saken är nu den, att nu då jag laddat upp mjukvaran på datorn och kopplat ipoden till datorn så visas en bild i skärmen på ipoden på hur adaptorn ska sättas in i ett uttag... och det är det enda som visas oavsett vad jag trycker på.

sen är ju saken den också, att jag vill kunna ladda ipoden i vanligt uttag då jag ska ha den med under resa. så jag ska försöka leta rätt på den där posten.

tack onis

Har du provat att titta här

1
Bevaka tråden