Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Itrip - Kasst

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2005-06-08 09:43

hittat nått annat är det någon skillnad på itrip och air play fm transmitter for ipod?

  • Medlem
  • 2005-06-08 23:35

HEJ!

vart kan man få tag i en itrip till minin?
e den förbjuden lr?

Ursprungligen av JNKI:

HEJ!

vart kan man få tag i en itrip till minin?
e den förbjuden lr?

Hej,

iTrip är egentligen inte tillåten i Sverige. Nu vet jag inte om det är olagligt att sälja eller att använda den. (något är det).

Hursomhelst,...den går bara att köpa utomlands eller från utländska vebsidor.

Ursprungligen av JNKI:

HEJ!

vart kan man få tag i en itrip till minin?
e den förbjuden lr?

Köpte min här http://www.ipod-europe.net/comersus/store/comersus_viewItem.asp?idProduct=3096&country=Sweden

Kom på 4 dagar portofritt, direkt till brevlådan. Fungerar klockrent.

Köp en ice>link istället...

iTrip - Bäst

ja köpte min på tradera, as bra

  • Medlem
  • 2005-06-18 10:56

På Tradera säljer dom Belkin Transmitters, hur många som helst. Jag skulle inte köpa en Belkin.

Köpte en ITrip till min IPod 20 GB i USA den funkar jättebra.. kan spela på rix fm's frekvens utan störningar..

jag har problem med min nya itrip att man hör ett konstant brus och man hör hdd´n jobba, ska det vara så? (gäller alla frekvenser)

Ursprungligen av MIkael_b:

Köpte en Itrip här om dan för jag tänkte lyssna på musik i bilen (Vi har ingen cd-spelare). När jag installerat itrpi på min ipodMini så funkar den men extremt dåligt. Man hör knappt något. Någon som kan tipsa mig om en fri frekvensk? Kasnke se det som är felet för jag har satt volymen på 50% oich gått uppåt..

MVH
Mikael

Men jag brukar köra på 88.1 eller något sånt, du kan ändra mellan DX och LX och även mellan US och INTER. testa så kanske det fukanr bättre. min funkade först inte heller men jag gjorde så att jag startade om ipoden för hand genom att trycka på play och menu samtidigt och sen funkade den utmärkt. testa;)

E-bay!

Jag köpte min iTrip på e-bay! 289:- inkl laddkabel till bilen och frakt. Kanonenkelt och prisvärt!

Har förbrukat två iTrips nu, båda har bara slutat fungera. Lampan lyser men ingen radiosändning.

Måste ju säga att kvaliten inte är den bästa.

Min iTrip fungerar perfa. Har en sån med en liten display och med laddare. Jag köra på 94 tror ja och när ja drar ut den är det en annan radiokanal där men det låter mycket bra från iPoden iaf. Det enda som är lite problem är att diskanten blir lite högre vet inte om det är bilen. Jag är helnöjd! Köpte min på ebay

En annan liten detalj, en välinstallerad bilstereo har antennen på karossens utsida och karossen skärmar en hel del av signalen från Itrip....
Jag testade att använda Itripen i min lastbil, som har en helkass yttre antenn (Avbruten) och Itripen funkar kanon i den....=)
Antar att det beror på att radiosignalerna från "normala" radionätet dämpas pga. dålig antenn.....
Bara att testa med en kabelbit i antennkontakten liggande INNE i kupen......

  • Medlem
  • 2006-06-27 23:24

Ni som säger att iTripen fungerar bra, hur är det med podradio t ex SR sommar i P1? Jag får ett starkt "surr" med i ljudet. Spelar man musik är det inte lika dåligt. Kan det ha med volyminställningen att göra? Jag kan bara ställa ljudet på stereon inte på iPoden (Mini). Ska det vara så?

Bevaka tråden