Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nano 1gb - "240 låtar"

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Detta gäller väl egentligen vilekn ipod som helst, men jag skriver här...

Tänkte höra, när Apple skriver antal som ryms i iPoden - är det då gränsen för antal spår den kan hantera, eller ungefärlig sifra av antal låtar som ryms vid "normalstorlek" på låtarna?
Alltså, om jag bara hade låtar i storleken 2mb - skulle jag då få in 500 låtar, eller är gränsen fortfaarnde de 240 spåren?!?

• Medlem
  • International user
  • 2006-02-17 07:38

du kan ha 500 låtar på den.
240 låtar menas med att varje låt är 4min och i 128kb/s i aac

Ursprungligen av troy100:

du kan ha 500 låtar på den.
240 låtar menas med att varje låt är 4min och i 128kb/s i aac

Men varför ska man ha så låg kvalité på låten liksom... Själv har jag 240 kb/s.. Det är bra..

Olle:
Om man använder aac är 240 kbps onödigt stort tycker jag. 160 eller 192 är lagom då.
Om man har mp3:or är 240 kanska lagom, men många ggr pga att musik är så bra producerat nu för tiden, räcker 192 gott.

Ursprungligen av The Plague:

Olle:
Om man använder aac är 240 kbps onödigt stort tycker jag. 160 eller 192 är lagom då.
Om man har mp3:or är 240 kanska lagom, men många ggr pga att musik är så bra producerat nu för tiden, räcker 192 gott.

Jag har också AAC.. Men så har jag ju också en 60 GB:are så jag behöver inte bekymra mig om låtarna ska få plats på ipoden eller inte..

Väldigt OT, men jag tror inte att jag skulle höra skillnad på AAC 160 Kbit/s och 192 och högre. Rippar alltid med 192 för att vara på den säkra sidan, men det känns overkill ändå. När det gäller MP3 är det helt andra siffror, då kan jag nog höra skillnad på 160 och 192.

Olle:
Jag har oxå 60gb men känner ändå att det är bättre att få in 1000 album än 500.
Den fylls ju på konstant och varför ska jag göra det med onödigt hög (vilket visst är helt subjektivt, men 160-192 kbps i aac är klart tillräckligt...) upplösning?

Tillslut spelar det ändå ingen roll, jag skulle behöva minst 3 ipods för att få plats med all min musik.
Det finns nästan inte en chans att man hinner lyssna på 60 gig musik ändå innan man sätter i ipoden i en dator.

1
Bevaka tråden