Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

använda microdriven ur ipod mini

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

plockade ut en microdrive ur en paj ipod mini, satte in den i en iBook, och där hittades den. Tyvärr upptäcks den inte av min XP dator.. Varför gör den inte det och hur gör man för att upptäcka den?

  • Medlem
  • 2006-02-13 15:54

jag skulle vilja se en bild på den..

är det en microdrive i stil med ett compact-flash-kort?

ursäkta att jag inte har svar på din fråga..

Det kan inte vara så enkelt att Microdriven är Mac OS-formaterad?

ja, det vet jag att den är.. finns det något program eller annat man kan använda för att den ska upptäckas i XP och utgå därifrån?

gå in på start > kontrollpanelen > prestanda och underhåll > administrationsverktyg > datorhantering. Klicka på diskhantering. Där ska din hårddisk vara med i listan och du kan formatera och partitionera den.

Den finns inte med där..

Not helping. Fan det här är förjävligt alltså, 4gb vore fantastiskt..

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-02-14 07:34

Kan vara mycket som gör att du inte ser den under windows XP, dels anslutning, drivrutiner mm mm. Så hur ansluter du den till windows xp maskinen resp mac?

En bild vore skoj som Deez sa.

via en kortadapter till usb 2.0..

  • Medlem
  • 2006-02-17 09:32
Ursprungligen av harryboo:

via en kortadapter till usb 2.0..

inte för att vara svår nu, men jag vill VERKLIGEN ha ett svar på denna frågan:

Det är alltså en vanlig microdrive som passar i en digitalkamera? Har du möjlighet att sätta den i en kamera och testa formatera den där och se om det funkar? Det är nämligen av yttersta intresse för mig om det funkar, för då kan man ju eventuellt lägga händerna på en pajjad mini med hel hårddisk och använda till sin kamera.

1
Bevaka tråden