Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Om jag ska byta dator eller ev. formatera om?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-02-18 02:08

Alltså, hur bär jag mig åt då ? Jag har ca 20 GB musik+filmer på min iPod just nu och jag har tänkt att skaffa ny dator om en månad sissodär och då har ja ingen lust att fylla 100 tusentals cd/dvd skivor bara för att få över de filer jag vill ha på iPoden till den nya datorn. Finns det inget man kan göra då att tex. kopiera över filerna man har på iPoden till datorn, det borde ju fungera eftersom filerna finns där, eller har jag fel ?

/ Steely

Här finns ett program som du kan använda.:
http://www.casicakes.com/

  • Oregistrerad
  • 2006-02-19 01:49
Ursprungligen av Hampan90:

Här finns ett program som du kan använda.:
http://www.casicakes.com/

Kanon

Hoppas det bara fungerar sen bara, någon som har använt programmet och vet om det fungerar bra eller finns det något annat program som är bättre ? :rolleyes:

/ / Steely

  • Oregistrerad
  • 2006-02-19 01:59

Huum, en till fråga här bara om någon kan svara på det:

Alltså, om man ska skaffa en ny dator så kommer det ju inte vara samma dator, så det sägs ju att man inte kan föra in låtar och andra filer från någon annan dator än sin egen, är det bara jag som är trött som gör att allt känns så komplicerat eller kommer det inte vara några som helst bekymmer att byta dator sen ?

/ / Steely

  • Oregistrerad
  • 2006-02-20 17:52

Ingen som kan eller kanaske har en aning om hur jag ska bära mig åt ?

/ / Steely

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-02-20 21:23
Ursprungligen av Hampan90:

Här finns ett program som du kan använda.:
http://www.casicakes.com/

Jag tipsar istället om YamiPod, som gör samma sak, fast gratis.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-21 01:03
Ursprungligen av Spyder:

Jag tipsar istället om YamiPod, som gör samma sak, fast gratis.

Okeej, visste inte att det där andra programmet kostade något, mene, då får jag väll tanka YamiPod till min nya dator sen och se hur det fungerar, tack så mycket för alla svar.

/ / Steely

  • Medlem
  • 2006-02-20 18:29

Det ska inte vara något problem. Man kan visst föra in låtar och filer från flera datorer, stäng bara av autosynken i iTunes så kan du koppla den till vilken dator eller iTunes som helst.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-21 01:01
Ursprungligen av Muppo:

Det ska inte vara något problem. Man kan visst föra in låtar och filer från flera datorer, stäng bara av autosynken i iTunes så kan du koppla den till vilken dator eller iTunes som helst.

Okeej, tack för svaret, hoppas det bara fungerar när jag väl ska köpa ny dator då

/ / Steely

  • Medlem
  • 2006-02-21 15:04

Steely:
Du även lägga en Mac version, en windows version och en linuxversion på ipoden av Yamipod. Då kan du köra Yamipod till/från Mac, Windows eller Linux. Smidigt eller hur?

1
Bevaka tråden