Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Krux med min Shuffle

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejhej!
Eftersom min minis batteri lade av fick jag en Shuffle av min gode far i julklapp. Allt fungerade prima(även om jag saknade min mini..) men när den en dag var klarladdad drog jag ut den utan att först ha dragit den till papperskorgen(har Mac). Nu vill den inte visa sig någonstans på datorn när jag sätter i den i USB-uttaget. Den syns t.ex. inte i iTunes som den ju annars automatiskt gör. Den gula knappen blinkar så den laddas men när jag sedan tar ut den och trycker på play blinkar den grön och gul om vartannat.
Min syster har samma problem med sin(även om hon inte tagit ut den för tidigt). Den har fullt batteri men trycker man på Play så lyser det grönt och gult. Vad kan problemet vara? Hjääälp!

om du har flera usb (2.0) uttag på din dator, testa sätt in usb:n i ett annat uttag. fick samma problem på min nano, men jag testade att ansluta den till ett annat uttag och nu fungerar allt korrekt :). Du kan oxå testa att starta om datorn...

Tack för tipsen! Har testat ett annat uttag men iPoden syns fortfarande inte på datorn.. Även provat att starta om datorn. Hm... Några andra idéer?

testa starta om iPoden (vet ej hur man gör på shuffle, men kolla i instruktionerna). Då brukar det mesta lösa sig.

1
Bevaka tråden