Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Osynliga Music-mappen!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-02-21 23:45

Tja, formaterade om min iPod idag, för det blev nåt strul med den, men innan jag gjorde det så kopierade jag mappen Music som låg på iPoden till datorn. Vad händer om jag lägger in den på iPoden nu efter att jag formaterat om den? Jag lägger in den på samma sätt som jag tog ut den, från J: (på min dator), då iPoden är i hårddiskläge.
Finns alla betyg kvar i så fall? :rolleyes:

Svara pliiis

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-02-22 08:07

Hur formaterade du den? Via utforskaren och format eller en restore via apple's verktyg?

Har du gjort det första så får du köra en restore via apple's update verktyg och det skulle du gjort från början.

  • Medlem
  • 2006-02-22 09:28

wrls - Testade att formatera på det viset du beskrev först, men det ville inte funka, så jag körde en restore med apple's update-verktyg som du skrev.
Men det svarar ändå inte på mina frågor!

  • Medlem
  • 2006-02-22 09:35

Ok, så här är det. Testade att lägga över lite låtar smått igår på detta vis. iTunes visade att det fanns musik på iPoden, men när jag tittade på den så fanns där ingen musik! Skumt!
Testade också att lägga över all musik under natten, men nu ser jag att inte heller iTunes visar nån musik på iPoden, fast den har bara ~800 mb ledigt.

Varför gör du det så jobbigt?? lägg bara in musiken på iTunes och ta bort det gammla å uppdatera.. SVÅRT??

  • Medlem
  • 2006-02-22 18:56

För att när man gör så finns inte betygsättningarna kvar och det var det jag ville ha kvar! Dumbass

Betygen ligger inte i den mappen så du har förlorat dem i vilket fall som.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-02-23 09:09

Sluta med alla påhopp i inläggen, forumet riskerar att bli en lekstuga om det fortsätter så här!

qkn - Se[BBB]e har rätt, visserligen ligger musiken i den dolda mapp som du kopierat, men iPoden hanterar alla låtar i en egen databas (tror det ligger under iPod_control eller liknande), och har du inte fått med den så hjälper det inte.

Ett tips är att lägga betygsättningarna på iTunes.. då finns det alltid kvar fasten du byter iPod lr vad somhellst!!

VARSEGOD för tippset..

  • Medlem
  • 2006-02-25 12:50
Ursprungligen av allebaggen:

Ett tips är att lägga betygsättningarna på iTunes.. då finns det alltid kvar fasten du byter iPod lr vad somhellst!!

VARSEGOD för tippset..

Japp så brukar jag göra, men det händer att man ibland tar bort musik från datorn men har kvar på iPoden osv. osv.

1
Bevaka tråden