Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod nano + Itrip

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej jag hoppas kunna få hjälp med ett problem jag har.
Köpte en nano plus en griffin Itip i ÚSA häromveckan när jag nu kommit hem o testar min itrip i bilen så funkar den inte.

*Jag har ställt in radion på ledig frekvens och det skorrar som bara den. sen när jag ställer in itripen så försviner bara skorrandet från radion men igent ljud...likandan om jag byter låt på poden så märker mna störningar i radion men inget ljud-..

tacksam för hjälp

• Medlem
  • 2006-02-21 21:33

Hej,

har ingen itrip själv men min kusin köpte en naono plus en itrip när dem var i USA här i januari (inte iTrip som är gjord för nano utan den andra) och jag försökte med allt och fick det aldrig att funka stod bara US i iTrip displayen så antog att det inte gick i vårt land bara. men jag kan ha fel.

/reed

Ursprungligen av reed:

Hej,

har ingen itrip själv men min kusin köpte en naono plus en itrip när dem var i USA här i januari (inte iTrip som är gjord för nano utan den andra) och jag försökte med allt och fick det aldrig att funka stod bara US i iTrip displayen så antog att det inte gick i vårt land bara. men jag kan ha fel.

/reed

Jag vet många som köpt itirp i usa, fungerar utmärkt, måste va nåt annat fel.

men jag har fått den att fungera men nu helt plötsligt så fungerar det inte längre i min itrip display står det med US men eftersom den har funkat och det inte verkar vara något fel så trode jag att det bara var en iställningssak!

• Medlem
  • 2006-02-21 23:14

Okej, berätta när du får till det och hur så kan jag säga det vidare till min kusin så får dem den att funka.

/reed

eller så kanske nån annan här kan hjälpa oss båda!!!!

• Medlem
  • 2006-02-22 23:07

Det ska nog funka bra i Sverige, det gäller bara att man har hög volym på iPoden. Jag har ett problem med min Airplay (som också är en FM sändare), om jag ska använda den så måste jag först sätta fast den på iPoden, trycka på play, ta av den, sätta på den igen och först då kan jag använda den. Väldigt skummt men det funkar.
Ni kan ju testa om det fungerar för er med.
/Måns

Är inte iTrip laglig i sverige? isåfall: varför inte? :S

Ursprungligen av nikllas_:

Är inte iTrip laglig i sverige? isåfall: varför inte? :S

Eftersom itrip är en typ av FM-sändare och enligt svensk lag får man inte sända på det allmäna FM-nätet utan tillstånd. Sök så hittar du mer info om det på forumet.

1
Bevaka tråden