Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ipod & video & itunes

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-02-19 23:55

Tjena! vilket program är bäst att använda om man ska konvertera videos till ipoden?
Jag tänker främst på avi filer. Har hört att detta ska gå bra i nya itunes.. men frågan är om itunes är bäst på detta? endast det bästa är bra nog

Videora är bra

  • Oregistrerad
  • 2006-02-20 09:00

Sökte du innan du postade?
ärligt?

  • Medlem
  • 2006-02-22 20:24

Jag har sökt.. någon som vet svaret på frågan? vore grymt bra att veta

Det går ju inte att lägga in avi filer i iTunes.

Jag har laddat ner Videora och det fungerar bra på AVI filer, men vad gör jag om jag vill konvertera tex VLC filer?

Kan du spela upp det med QuickTime Player Pro kan du exportera till iPod-format, så enkelt är det. Och Flip4Mac (om du har en Mac) gör att du kan öppna WMV-filer tom.
VLC är inget eget format. Men har du filer som bara kan spelas upp med VLC (och tack gode gud för denna underbara mjukvara) så kan du även där exportera till H.264 men då får du trixa med inställningarna själv. Jag orkar inte ta reda på bitrate just nu, ska leta lite...

Låter krångligt och har ju inte Quick Time Player Pro. Men om någon skulle kunna länka till en beskrivning lr ngt liknande så skulle jag uppskatta det.

Kan inte bli enklare. Högerklicka en film i iTunes och välj "Konvertera markering för iPod" eller likande.

Men HUR öppnar man en VLC fil med iTunes?

Det finns inga "VLC filer".
Vad är det för filändelse? AVI?

/petern

Nej jag vet, men om man nu har sånna filer, hur gör man för att få över dom till iPoden.

Finns inget enkelt svar, det är från fall till fall. Allt du kan lägga in i iTunes kan du lägga in i i din iPod.

Men olika filtyper (och då i synnerhet AVI) kan vara besvärliga eftersom avi är ett containerformat och det är enormt svårt att veta vilken typ av data filen innehåller. Tyvärr...
Men beväpnar man sej med QuickTime Pro (SEK 275), Flip4Mac och VLC så har man kommit en bra bit på vägen.

/petern

Okej
Tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden