Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljus-styrka, ändra?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej har en Ipod 30gb Video och batteritiden är som vanligt inte den bästa. Då tänkte ja på de att man kanske skulle kunna sänka ljus-styrakan på den? Det kan man ju på nästan alla telefoner ida tex. För det är ju displayen som drar så mkt batteri. Detta är bara en fundering, ska nog skriva de till apple ocksså. ´
Kom med respons och skriv vad ni tycekr.:)

/Peter

  • Medlem
  • 2006-02-26 12:46

ja, det skulle ju kunna vara en bra ide!
Jag har en klockradio som har en sensor som styr ljusstyrkan på visaren
så att det lyser svagare på natten.
Kanske något liknande på iPoden vore najs!

Jo mest tankte på batteritiden! typ att man kunde ändra styrkan 100% 80% 60% tex. Mailar dom direkt!

Säg till om du får nått svar av dem.. jag tycker det låter som en lysande idé!!

Ursprungligen av P3774n:

Hej har en Ipod 30gb Video och batteritiden är som vanligt inte den bästa. Då tänkte ja på de att man kanske skulle kunna sänka ljus-styrakan på den? Det kan man ju på nästan alla telefoner ida tex. För det är ju displayen som drar så mkt batteri. Detta är bara en fundering, ska nog skriva de till apple ocksså. ´
Kom med respons och skriv vad ni tycekr.:)

/Peter

Det går redan att göra, först startar du om iPoden, sen när äpplet börjar lysa håller du in meny + "pil vänster" (eller om det är höger, jag kommer inte ihåg) tills att en meny komme rupp, nu är du inne i diagnostic mode, där inne går det att ända ljusstyrkan mellan 0-50-100% (jag har för mig det iaf, jag har sett inställningen)
Det är bara att leta, för att komma ur Diagostic mode så startar du om iPoden.

Lycka till:D

GHaa får inte upp menyn. Var hittade du det från? Asså källan?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-26 14:30

jo nu funka det,, men var ändrar man ljustyrkan?

Hur fick du upp den? jag håller inne select och menu så startar den om när äpplet börjar lysa trycker ja på select och pil bak sammtidigt men den startar bara som vanligt

Nu kom ja in!! Jippi men när ja ska ändra till 50% och ska gå tillbaka så blir de 100% igen...........

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-26 14:45

håll in de till äpplet börjar lysa sen flyttar du till bak knappen utan att slutar trycka

Men jag kom in nu. HIttade menyn med ljusstyrkan. Men det är ju bara ett test. Man kan inte välja tex 50% utan man kollar om de funkar.

Ursprungligen av P3774n:

Men jag kom in nu. HIttade menyn med ljusstyrkan. Men det är ju bara ett test. Man kan inte välja tex 50% utan man kollar om de funkar.

Okej, då får ni vända er till Apple med eran förfrågning:cool:
Det skulle faktiskt var abra att kunna sänka ljusstyrkan

Var ändrar man ljusstyrkan??

1
Bevaka tråden