Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

File iTunes Music Library kan inte sparas

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-03-01 20:51

Genomförde nyligen en ominstallation av Windows XP på min hem PC. Före detta tog jag ut en export av mitt bilbliotek till föreslagen fil "bibliotek.xml". Efter installationen var klar installerade jag iTunes och gjorde helt enkelt en import av tidigare sparad fil. Den importerar mycket ricktigt samtliga mina album, bilder, podcaster inställningar mm, men efter ca. 20 sekunder får jag felmeddelandet "File iTunes Music Library kan inte sparas. ett okänt fel uppstod (-1450).
Har provat allt jag kan komma på, avinstallation och ny installation av iTunes, ny installation av PC och exkluderat bilioteket där iTunes sparas sin databas och music library från det lokala antivirus systemet och får samma resultat.
Finns det någon som råkat ut för motsvarande och har ett bra tips, för jag är helt slut på idéer.
Tack på förhand.
/Michael

Du kanske måste ha musiken på samma ställe som innan du formaterade om datorn? Eller så är kanske filnamnet för långt, prova att flytta bibliotek.xml till en lägre mapp, t.ex. direkt i C:\ (ingen mapp alls).

  • Medlem
  • 2006-03-01 22:17

Samtliga filer ligger på annan disk (d:\), men jag ser inte hur jag kan styra vad iTunes skall lägga sin databas, den lägger sig som standard under c:\documennts and settings\"inloggad användare"\mina dokument\min musik\iTunes\*.*

men den hämtar ju ursprungligen sin musik någonstans ifrån. Hade du musiken på D:\ även innan du formaterade om?

  • Medlem
  • 2006-03-03 09:17

Musiken ligger på samma plats som tidigare, det den verkar ha problem med är att spara sina "default" filer som den med automatik skapar för sin databad under disken. Myckeet irriterande och jag ser ingen logik i varför detta inte kan ske. Finns utrymme och antivirusprogrammet har i uppgift att exkluedera just detta biliotek (om nu det skulle vara problemet).

1
Bevaka tråden