Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funderingar om iTunes

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-03-02 19:12

Jag har ej bestämmt mig ännu om jag skall köpa mig en Nano eller G5 men det är inte det jag funderar på utan jag har några saker angående iTunes jag funderar på:

- går det att överföra låtar till iPodden utan iTunes?
Jag har installerat iTunes men jag kommer inte helt överrens med det ännu, vissa saker är helt super men vissa saker är lite konstiga.

- det är mycket prat om att man kopiera låtar från datorn till iPodden men att man inte kan överföra låtarna tillbaka från iPodden till datorn, varför kan man inte det, varför är det viktigt att man kan göra det?

- måste man använda spellistor i iPodden?

- kan man bara dra låtar till Ipodden från tex utforskaren?

- kommer iPodden upp som en flyttbardisk i utrorskaren då man kopplar den till USB kontakten?

många frågor blev det men då man inte vet är det bäst att fråga.

Ursprungligen av iKiwi:

Jag har ej bestämmt mig ännu om jag skall köpa mig en Nano eller G5 men det är inte det jag funderar på utan jag har några saker angående iTunes jag funderar på:

Jag har installerat iTunes men jag kommer inte helt överrens med det ännu, vissa saker är helt super men vissa saker är lite konstiga.

- det är mycket prat om att man kopiera låtar från datorn till iPodden men att man inte kan överföra låtarna tillbaka från iPodden till datorn, varför kan man inte det, varför är det viktigt att man kan göra det?

- kommer iPodden upp som en flyttbardisk i utrorskaren då man kopplar den till USB kontakten?

många frågor blev det men då man inte vet är det bäst att fråga.

-Talk to me. Vad är det som är konstigt? Det mesta i iTunes har ju nån förklaring. Bättre musikorganiserare än iTunes är svårt att hitta.

-En fix idé från Apples sida bara. Klart att det går att göra med tredjepartsprogram.

-Nej men det underlättar enormt.

-Ja men dom hamnar inte i rätt bibliotek för att spelas upp då. Du kan ju lika gärna dra dom till iPoden inuti iTunes då.

-Ja, i Disk Mode så gör dom det. Du kan tom installera OS X på den och ha den som startskiva. (firewire-modellerna)

• Medlem
  • 2006-03-02 21:21

Tackar för de svaren.

Jag skall fundera en stund vad som jag inte riktigt fårstår i iTunes och så återkommer jag med mera frågor om iTunes.

• Medlem
  • Torsby
  • 2006-03-06 09:08
Ursprungligen av iKiwi:

Ja, det finns massor av tredjepartsprogram; myPod, EphPod, YamiPod, Anapod, t.ex.

Ursprungligen av iKiwi:

Apple har, troligtvis för att blidka de stora skivbolagen, lagt in en spärr så att man inte kan kopiera låtarna från iPoden till datorn via iTunes. Låtarna ligger ju dock som dolda filer på iPoden, och många av tredjepartsprogrammen klarar att kopiera låtarna tillbaka till datorn.

Ursprungligen av iKiwi:

Nä, det väljer du själv, men det kan ju vara smidigt att ha när det börjar bli många låtar att hålla reda på.

Ursprungligen av iKiwi:

Inte i den meningen att du kan spela dem på iPoden sedan. Med tredjepartsprogrammet Anapod kan du däremot göra det.

Ursprungligen av iKiwi:

Ja, om man ställer in den på Disk Mode, då kan du använda den som en vanlig flyttbar hårddisk också.

1
Bevaka tråden