Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple's Senaste Läderfodral

Tråden skapades och har fått 52 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej!

Jag funderar på att köpa Apple's senaste läderfodral till min iPod Nano.
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore?productLearnMore=MA135

Men jag skulle gärna se en review/test av detta fodral innan jag köper det.

Kommer iPod.se att testa detta fodral?

/Henning

  • Oregistrerad
  • 2006-03-02 21:26

Sååååå...du ska köpa ett fodral för 1000 kr? okeeeeey....

Ja.. skaffa ett annat för 100 kr lr nått

Ellerhur! Kan bara hålla med - inte ens om jag hade 1000 spänn att slösa på inget, så hade jag inte köpt fodralet just på grund av priset... skampris ju

  • Oregistrerad
  • 2006-03-03 00:45

ta en bit läder och gör ett eget fodral, du betalar bara för apple logan på framsidan.

Ja detta var ju ett riktigt varmt mottagande man fick.

Angående priset tycker jag inte att det är så farligt, visst det är lite högre än alla de andra fodral på marknaden, men det är ju Apple vi snackar om, synonymt med Bra kvalité.
Vilket jag tror dom flesta håller med om.
Jag lägger då hellre ut lite extra för att få den kvalité som Apple står för.

Med Vänliga Hälsningar.
/Henning

Ursprungligen av Henning:

...men det är ju Apple vi snackar om, synonymt med Bra kvalité....

Med Vänliga Hälsningar.
/Henning

Varför ska du först och främst köpa fodralet?
Jag är ytterst tveksam till att Apple hade börjat leverera fodral till nano och video om kvalitén på spelarna hade varit bättre, dvs inte så repkänsliga.

Absolut har Apple bra kvalité på sina produkter, likaså är säkert läderfodralet bra på sitt sätt.
- men om ipod.se kommer göra ett test känner jag på mig vilka punkter som kommer få minus -. Men följ ditt hjärta, varför inte själv köpa den och göra ett test. Kanske du vänder alla negativa åsikter till motsatsen?

Ursprungligen av daniels:

Varför ska du först och främst köpa fodralet?
Jag är ytterst tveksam till att Apple hade börjat leverera fodral till nano och video om kvalitén på spelarna hade varit bättre, dvs inte så repkänsliga.

Absolut har Apple bra kvalité på sina produkter, likaså är säkert läderfodralet bra på sitt sätt.
- men om ipod.se kommer göra ett test känner jag på mig vilka punkter som kommer få minus -. Men följ ditt hjärta, varför inte själv köpa den och göra ett test. Kanske du vänder alla negativa åsikter till motsatsen?

Angående din fösta fråga:
Tycker det säger sig självt, självklart för att skydda min iPod.
Men om du menar varför just detta fodral, är det så att jag har letat en längre tid i denna uppsjö av fodral men ej kunnat hitta något som riktigt faller mig i smaken, och sticker ut lite ur mängden.
Detta fodral gör just det, ett underbart snyggt och stilrent fodral.
Kan det bli bättre?

Jag funderar faktiskt på att köpa fodralet och skriva en egen recension, eftersom jag ej kunnat hitta någon annan som har gjort det ännu.

/Henning

När jag först läste detta, ett litet fodral för 1000 kr så tyckte jag att det var helt absurt.
Men, om man tänker efter lite är det, i våran äckliga märkeshysteri, inte så farligt idag.
För märkeshysteri är väl vad det är? Henning, jag tvivlar på att du varit lika intresserad om det stått "United" på den. Samma sak är det med kläder, smycken, inredning, i de flesta marknader är det ju märken, och icke-märken.
Ingen hade reagerat lika starkt om det var en märkeströja för 1000kr som det handlade om. Eller?
Folk prioriterar ju olika, vissa köper helst en tröja för 1500 kr, andra köper öl, och vissa köper fodral. Jag hoppas ni förstår vad jag menar.

Ursprungligen av Henning:

J
men det är ju Apple vi snackar om, synonymt med Bra kvalité.
Vilket jag tror dom flesta håller med om

Hehe , bra kvalitet , det var förr det!
Nu för tiden är det ju nästan kutym att få datorn utbytt eller reparerad
pg av för dåligt kvalitet!

  • Medlem
  • 2006-03-03 09:21

allt är inte en fråga om pris...

en gång åkte jag tåg, buss och flyg under 35 timmar och det kostade mig över 10000.... men jag ville
verkligen träffa henne....

Allt kan tyckas dyrt, i förhållande till annat.
Om vi pratar underhållning, så vore det väl absolut billigast att köpa en sångbok och sitta och
sjunga låtarna. Dessutom roligare tror jag... men det är en annan sak.

som sagt, allt handlar inte om pengar. Vill man ha något och har råd, då ska man följa sitt hjärta!

Run Forest, RUN!

Ursprungligen av rod:

allt är inte en fråga om pris...

en gång åkte jag tåg, buss och flyg under 35 timmar och det kostade mig över 10000.... men jag ville
verkligen träffa henne....

Allt kan tyckas dyrt, i förhållande till annat.
Om vi pratar underhållning, så vore det väl absolut billigast att köpa en sångbok och sitta och
sjunga låtarna. Dessutom roligare tror jag... men det är en annan sak.

som sagt, allt handlar inte om pengar. Vill man ha något och har råd, då ska man följa sitt hjärta!

Run Forest, RUN!

Äntligen!
Bästa inlägget någonsin.
Tack för ditt stöd!

/Henning

jag skulle köpt en själv till min ipod video men 100kr, det får man 3-4 bra fodral för eller en bra dock med sladdar och allt som man kan koppla till tv:n

Frågan är väl också: Hur kan det vara försvarbart att ta ut 995 kr för ett stycke läder som kostar max 10 spänn att producera? Bara den tanken skulle få mig att inte köpa det även om jag hade pengarna över.

  • Medlem
  • 2006-03-03 10:27

Se fodralet som något väldigt exklusivt...
de vill väl inte att "vem som helst" ska köpa den. Apple tar inte direkt skada som varumärke om
fodralet inte blir en försäljarsuccé.

Ursprungligen av rod:

Se fodralet som något väldigt exklusivt...
de vill väl inte att "vem som helst" ska köpa den. Apple tar inte direkt skada som varumärke om
fodralet inte blir en försäljarsuccé.

Så du menar att du känner dig lite utvald om du köper det eller ?
Snacka om att vara en sucker för Apple's marknadsföring....

Ursprungligen av Henning:

Hej!

Jag funderar på att köpa Apple's senaste läderfodral till min iPod Nano.
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore?productLearnMore=MA135

Men jag skulle gärna se en review/test av detta fodral innan jag köper det.

Kommer iPod.se att testa detta fodral?

/Henning

Vad finns det att testa ? En läderficka att stoppa ner iPod'en i, du kommer inte åt reglage etc.
Ja det var väl allt.

kvalitet går att testa?

från mina ögon ser det ut som fodralet som följde med endel ipodar fast i lädder.

Men en tröja är en annan sak... VA fan.. Köp det inte.. Man ser ju varken skärmen, kan höja lr sänka volymen lr nått nät man har den där dyra fula skiten på.. Skaffa ett vanligt SNyggt och PRAKTIST fodral för 100-200 kr istället.. Fattar inte hur du kan tycka det är bra.. lägg pengarna på nått vettigt istället hej

Jag kan ju säga att jag varken skulle lägga ut 1000 spänn för en tröja eller ett iPod-fodral men däremot så lägger jag ut liknande summor på film och sådant så jag tycker att det är upp till var och en att välja vad man vill lägga sina pengar på.

Det känns som att detta forum har sedan jag i september blev medlem blivit otrevligare och otrevligare. Jag förstår om folk lämnar forumet när de får dessa kommentarer.

Håller med thecrazy88: vill grabben ha fodralet - låt honom köpa det. Alla spenderar vi våra pengar olika.
Å andra sidan har ju alla rätt att säga vad man tycker..

Lycka till med fodralet Henning

Ursprungligen av femton:

Å andra sidan har ju alla rätt att säga vad man tycker..

Naturligtvis men det är ju ingen trevlig start att skriva om ett fodral man vill köpa och sen bara få en massa otrevliga kommentarer.
Som sagt, man får spendera sina pengar som man vill. Om jag hade 1000 så skulle jag köpa en massa film och inte ett fodral, medans andra nog skulle spendera dem på andra saker.

Om ni ser mitt inlägg som klagande, så vill jag påpeka att så inte är fallet. Jag menade bara att det är en prioriteringsfråga. Jag skulle själv heller inte lägga 1000 kr på varken fodral eller tröja, utan lägger hellre det på andra intresse, men det är ju som sagt beroende på olika intresse. Jag står på Hennings sida, köp fodralet.

Nejdå jag vill inte skylla på någon speciell, tog bara tillfället i akt att klaga lite.
Det känns som att nya medlemmar blir sämre och sämre bemötta och jag förstår om de inte stannar kvar länge...

Ursprungligen av thecrazy88:

Nejdå jag vill inte skylla på någon speciell, tog bara tillfället i akt att klaga lite.
Det känns som att nya medlemmar blir sämre och sämre bemötta och jag förstår om de inte stannar kvar länge...

Jag håller faktiskt med dig om att stämningen blivit sämre. Ganska mycket påhopp och olika klandringar ser man oftare och oftare här. Men trots detta tycker jag att forumet håller en hög klass, det är duktiga medlemmar som, i de flesta fall, är trevliga. När jag blev medlem blev jag riktigt trevligt bemött, och jag hoppas att det förblir så.

Ursprungligen av Gone_Away:

Jag håller faktiskt med dig om att stämningen blivit sämre. Ganska mycket påhopp och olika klandringar ser man oftare och oftare här. Men trots detta tycker jag att forumet håller en hög klass, det är duktiga medlemmar som, i de flesta fall, är trevliga. När jag blev medlem blev jag riktigt trevligt bemött, och jag hoppas att det förblir så.

Jo, samma här. Mycket trevligt bemötande, kan inte förstå att det bara var några månader sedan.
Nu känns det som att vad folk än skriver så blir det minst ett påhopp i tråden.

Ursprungligen av thecrazy88:

Jo, samma här. Mycket trevligt bemötande, kan inte förstå att det bara var några månader sedan.
Nu känns det som att vad folk än skriver så blir det minst ett påhopp i tråden.

I Att köpa iPod-avdelningen så gjorde jag ett litet inlägg om stämningen...

Ja det är rätt så otroligt!

Jag startade en tråd för att få lite synpunkter och konstruktiv kritik på ett stackars litet iPod-fodral.
Och vad händer, de första svar man får är minst sagt otrevliga och kalla, man blir till och med kallad Idiot, detta är i min mening inte ett trevligt forum.

Men som tur gäller inte detta alla, det finns undantag, som faktiskt var mycket trevliga,
de hade också något bra att komma med och dela med sig av.
Jag tackar för ert stöd, jag ska nog inte nämna några namn, men ni vet vilka ni är.;)
Tack!

Jag kommer nog med all säkerhet att köpa fodralet i fråga, och jag kommer att trivas mycket bra med det, om inte så är det bara ett litet fodral, inget annat.

Tack för att ni tog er tid!

/Henning

Ursprungligen av Henning:

Ja det är rätt så otroligt!

Jag startade en tråd för att få lite synpunkter och konstruktiv kritik på ett stackars litet iPod-fodral.
Och vad händer, de första svar man får är minst sagt otrevliga och kalla, man blir till och med kallad Idiot, detta är i min mening inte ett trevligt forum.

Men som tur gäller inte detta alla, det finns undantag, som faktiskt var mycket trevliga,
de hade också något bra att komma med och dela med sig av.
Jag tackar för ert stöd, jag ska nog inte nämna några namn, men ni vet vilka ni är.;)
Tack!

Jag kommer nog med all säkerhet att köpa fodralet i fråga, och jag kommer att trivas mycket bra med det, om inte så är det bara ett litet fodral, inget annat.

Tack för att ni tog er tid!

/Henning

Ett forum där alla är trevliga och tycker lika skulle bli riktigt trist. Trådar som rör upp lite känslor och sätter fart på forumet är finfint.

Ursprungligen av Pellib:

Ett forum där alla är trevliga och tycker lika skulle bli riktigt trist. Trådar som rör upp lite känslor och sätter fart på forumet är finfint.

Absolut, det skulle inte bli speciellt roligt om alla tyckte lika, men bara för att man inte tycker som någon annan bör det inte få utlopp för personangrepp och påhopp av olika slag, då blir forumet inte speciellt trevligt att vistas i.

Använd ert sunda förnuft.

Bevaka tråden