Hejsan!
Jag har länge haft min ipod 40 gb G4 och ett par koss the plug. Har varit ganska nöjd med ljudet, men kännt att det varit mer bas än vad det varit bra ljud. Så nu nyligen köpte jag mig ett par shure e2c och dom är riktigt sköna. Har dock ett problem och det är att det är inte så jättebra bas i shure e2c, men blir bra om man kör EQ inställningen Bass booster. Tyvärr blir det dock ett problem när man gör det, det blir "sprängigt" ljud vilket man inte uppskattar särskilt mycket. Detta beror inte på lurarna för jag har provat koppla in dom till datorn med samma låtar som på ipoden och där fungerar det klockrent, riktigt bra ljud, och bra bas när man höjjer basen, UTAN sprängigt ljud. Då är det alltså ipoden som är kass, vilket jag tycker är riktigt tråkigt för jag har varit nöjd som fan med den förut.
Vad jag undrar är om det är flera som varit med om samma problem? I såna fall har ni skickat in den på lagning eller är det nånting man helt enkelt måste stå ut med?? Funderar starkt på att skaffa nån annan mp3 spelare om det ska vara så här. Läste tidigare trådar om liknande problem men jag hittade inget om det var ett fel som finns på alla eller om det går att åtgärda?
MVH Pär