Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur radera låtar?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-03-03 17:13

Fråga lyder som tpoics: Hur raderar jag låtarna från min mini? Hittar inget svar på denna fråga någonstans...
So please help me!

Ursprungligen av Dalle:

Fråga lyder som tpoics: Hur raderar jag låtarna från min mini? Hittar inget svar på denna fråga någonstans...
So please help me!

Låtarna tar du bort via iTunes när kopplar in iPoden i datorn.
OBS - du tar bort musiken från ipod-enheten, inte från ditt musikbibliotek.

  • Medlem
  • 2006-03-03 17:34
Ursprungligen av daniels:

Låtarna tar du bort via iTunes när kopplar in iPoden i datorn.
OBS - du tar bort musiken från ipod-enheten, inte från ditt musikbibliotek.

Men exakt hur gör jag i iTunes? Är helt lost på det...
Steg för dteg-beskrivning är mycket välkommet!

Ursprungligen av Dalle:

Men exakt hur gör jag i iTunes? Är helt lost på det...
Steg för dteg-beskrivning är mycket välkommet!

Fick du inte med någon manual till din iPod? Isåfall läs den.

Hur gör du när du lägger in musik i ipoden?
Isåfall är principen samma, bara att nu arbetar du från Ipod-enheten i iTunes och markerar där vilka låtar du inte vill ha kvar. Försök lite, det är inte alls svårt. Man måste bara våga prova.

  • Medlem
  • 2006-03-03 18:43
Ursprungligen av daniels:

Fick du inte med någon manual till din iPod? Isåfall läs den.

Hur gör du när du lägger in musik i ipoden?
Isåfall är principen samma, bara att nu arbetar du från Ipod-enheten i iTunes och markerar där vilka låtar du inte vill ha kvar. Försök lite, det är inte alls svårt. Man måste bara våga prova.

Problemet är bara att om jag "öppnar" min pod så är det ett hänglås nere i högra hörnet och alla låtar är gråmarkerade. HUR FAN får jag bort det????

Det går inte... men va fan.. om du vill ta bort låtar från din iPod ta bara bort dem från iTunes Bibliotek Högerklicka - Rensa (lr nått liknade)... SVÅRT??

  • Medlem
  • 2006-03-03 21:25
Ursprungligen av allebaggen:

Det går inte... men va fan.. om du vill ta bort låtar från din iPod ta bara bort dem från iTunes Bibliotek Högerklicka - Rensa (lr nått liknade)... SVÅRT??

Förklara då för mig, om du nu vet bäst om allting: Varför försvinner inte låtarna på poden när jag tar bort dem från iTunes? Vore mycket intressant att veta!
Du tror att jag inte har försökt någonting eller? Idiot!

Jaja, nu behöver vi inte vara otrevliga här.

Ursprungligen av Dalle:

Förklara då för mig, om du nu vet bäst om allting: Varför försvinner inte låtarna på poden när jag tar bort dem från iTunes? Vore mycket intressant att veta!
Du tror att jag inte har försökt någonting eller? Idiot!

Skriv ine såna saker om du vill ha hjälp. Jag kan samtidigt tycka att allebaggen också är otrevlig ibland.

Topic: Att låtarna är gråmarkerade beror på att du har på "automatisk uppgradering". Stäng av detta till förmån för "manuell" dito. Då kan du ta bort spåren enbart från din iPod och låta dem ligga kvar i iTunes.
Hoppas det är till någon hjälp.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2006-03-04 06:46
Ursprungligen av Marcus F:

Skriv ine såna saker om du vill ha hjälp. Jag kan samtidigt tycka att allebaggen också är otrevlig ibland.

Topic: Att låtarna är gråmarkerade beror på att du har på "automatisk uppgradering". Stäng av detta till förmån för "manuell" dito. Då kan du ta bort spåren enbart från din iPod och låta dem ligga kvar i iTunes.
Hoppas det är till någon hjälp.

Det var ett betydligt bättre svar, tänk om någon sagt det tidigare istället för att kasta skit. Alla kan inte vara "kungar" på allt.

  • Medlem
  • 2006-03-04 11:52
Ursprungligen av Marcus F:

Skriv ine såna saker om du vill ha hjälp. Jag kan samtidigt tycka att allebaggen också är otrevlig ibland.

Topic: Att låtarna är gråmarkerade beror på att du har på "automatisk uppgradering". Stäng av detta till förmån för "manuell" dito. Då kan du ta bort spåren enbart från din iPod och låta dem ligga kvar i iTunes.
Hoppas det är till någon hjälp.

Ok. Tack Marcus!
Äntligen en människa med en vilja att hjälpa och kunna förklara!

Ursprungligen av Marcus F:

Skriv ine såna saker om du vill ha hjälp. Jag kan samtidigt tycka att allebaggen också är otrevlig ibland.

Topic: Att låtarna är gråmarkerade beror på att du har på "automatisk uppgradering". Stäng av detta till förmån för "manuell" dito. Då kan du ta bort spåren enbart från din iPod och låta dem ligga kvar i iTunes.
Hoppas det är till någon hjälp.

Asså... jag har problem med det motsatta. Jag har dåligt med diskutrymme på pc´n, jag vill deleta musiken från disk efter det att jag har fört över dem till podden... UTAN att de sen försvinner från podden nästa gång jag synkar iTunes med podden. Tacksam för hjälp.

1
Bevaka tråden