Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går det att ta bort spelen på iPOD NANO

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur tar man bprt spelen på ipod nano?

Varför ska du göra det?
Och, nej jag tror faktiskt inte att det går. Om du inte hackar i mjukvaran vill säga.

Du kan ju ta bort dom från menyn, men det är nog väldigt omöjligt att ta bort dom helt. Varför ta bort dom? Dom tar nog inte många hundra kilobyte av utrymmet...

På min 2GB:s ipod finns det bara 1.8 Gb för musik. Vill få in mer usik helt enkelt.

• Medlem
  • 2006-03-05 14:44

Apples firmware tar kanske en 20 MB (vild gissning)
men 1000 byte är inte 1 kB utan 1024 byte är 1 kB, 1024 kB = 1 MB, 1024 MB = 1 GB.
2000 MB = 1.9 GB, Sen så får man aldrig exakt så mycket som det har utlovats.
på min iPod mini t.ex. så ska det vara 6 GB, 6000 MB = 5.85 GB. Men jag har "bara" 5.67 GB.

om det står 2gb ska det väll va de:p , kan säkert stämma dom för de:)

Ursprungligen av jacobc_111:

Nej, det tror jag inte du kan. iPod nano innehåller 2gb minne men mjukvara och liknande tar upp en liten del av minnet. Sen är det som Muppo säger, de räknar på att en GB är 1000mb vilket är fel. Det är 1024mb. T.ex. är min hdd i datorn på 160gb enligt specifikationerna men jag kan bara använda 143gb.

Men visst, stäm dem och se hur det går :rolleyes:

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-08 19:47
Ursprungligen av jacobc_111:

Nej, det kan du inte.
Gå in på http://www.apple.com/se/ipodnano/ och gå längst ner. Där står en disclaimer.

spelen tar nog upp ungefär lika mycket som 30 sekunder musik gör

går det att lägga in nya spel?

Ursprungligen av David-nano2k:

går det att lägga in nya spel?

Japps, med Linux kan du t.ex. lägga in Doom.

om du har Linux tror jag att det går.

• Oregistrerad
  • 2006-03-08 10:51

Haha det är mer och mer folk som säger "Va fan jag köpte 2 GB och vill ha 2 GB,inte 1,8"....Ni som säger detta är helt raktav dumma.Det gäller allting som Hårdisken i datorn,en extern HD lr en iPod.Jag köpte en 250 GB extern HD..men till min FASA så är det bara 232 GB som jag kan lagra på.Ni måste ju fatta att själva programvaran som gör att skitet ens funkar måste ha lite space också.Geeez....

Ursprungligen av Encore:

Haha det är mer och mer folk som säger "Va fan jag köpte 2 GB och vill ha 2 GB,inte 1,8"....Ni som säger detta är helt raktav dumma.Det gäller allting som Hårdisken i datorn,en extern HD lr en iPod.Jag köpte en 250 GB extern HD..men till min FASA så är det bara 232 GB som jag kan lagra på.Ni måste ju fatta att själva programvaran som gör att skitet ens funkar måste ha lite space också.Geeez....

250e9 delat med 1024^3 blir 232 Gb. Eller 232.8 om man ska vara petig. Men det visste ju du redan.

jo det går! men du måste få tag i ipod_control mappen där allt sånnt finns

Ursprungligen av flying_spoon:

jo det går! men du måste få tag i ipod_control mappen där allt sånnt finns

Du behöver inte hitta nån "ipod_control" mapp för att lägga in spel du behöver inte linux heller för nått sånt =/

Ursprungligen av primaprimix:

Du behöver inte hitta nån "ipod_control" mapp för att lägga in spel du behöver inte linux heller för nått sånt =/

Va? Jag tror att det snackas om spel som kan spelas upp på iPoden. Jag tror du menar att man kan lägga in spel som man har på datorn när iPoden står i hårddiskläge. Har jag rätt? Dessa behöver man isf inte ha linux till men jag tror inte att man kan flytta spelen från en dator til en annan via en iPod. Men det är möjligt, jag vet inte...

• Medlem
  • 2006-03-08 19:36

Jo men det går ju inte att hitta nån "Spel"-fil där.

1
Bevaka tråden