Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

forsätter låsa musiken

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-03-08 16:50

hade problem sist med att alla låtar försvann. man kunde inte se dom i itunes. men dom fanns fortfarande kvar på ipoden. så fick ladda ett program som jag kunde dra över musiken till datorn igen. sen så formaterade jag ipoden. allt funkade perfect tills igår. då gjorde den samma sak igen. utrymmet är fortfarande upptaget. men inga låtar synns vare sig i ipoden eller när man drar in den i itunes.
varför händer detta? ska jag kontakta apple?

  • Medlem
  • 2006-03-08 19:04

när jag matar in ipoden nu så kommer ett varnings utropstecken fram.
"skadad fil, filen /ipod_control/itunes/itunesDB är skadad och kan därför inte läsas. kör programmet CHKDSK"
det står likadant när jag öppnar programmet jag använder för att dra ut filerna till datorn igen.
blir så jäkla lack på dethär jäkla krånglet.

En bra start vore ju att ta reda på varför allt plötsligt försvinner från iTunes. Ligger musiken kvar på disken nånstans?

  • Medlem
  • 2006-03-09 14:07

ja men det är ju det jag frågar ifall någon vet!
vet ju inte hur jag ska få reda på det annars liksom.:P
ja precis. musiken finns fortfarande kvar någon stanns. men den syns inte i itunes. och nu har jag ju problem med ipodrip ochså.:(

Eftersom låtarna är kvar på hårddisken kan du ju dra in dom i iTunes igen.

  • Medlem
  • 2006-03-09 22:31

ja kvar på ipod hårdisken. men kommer ju inte åt dom!!

Tanken är att du ska ha din musik på datorn i första hand. Glöm poden så länge. Har du lyckats sumpa data från din hårddisk så är det rätt allvarligt. Backup?

  • Medlem
  • 2006-03-10 11:50

min tanke var i första hand att lägga över musik till ipoden och ha den där.

ja nu börjar det bli allvarligt faktiskt. i går när jag kom hem och poden setat i datorn ville den inte gå igång.
senare så visade den symbolen med en blixt i ett svartvitt batteri. även fast den setat i datorn i kanske 7h?
sen gick den igång och hängde sig. jag fick inget liv i den innan jag gick och la mig. gick inte att stänga av den.
och idag fuckade den sig ochså. och nu när jag slutligen lyckats få igång den i datorn så äre bara 40mb av 7,5gb som är kvar på ipoden.

nu tycker jag att det börjar bli lite föör mycket problem för att hantera!

Ursprungligen av Oz_:

min tanke var i första hand att lägga över musik till ipoden och ha den där.

Brilliant idé! Tycker du, så här i eferhand, att det funkar bra?

  • Medlem
  • 2006-03-13 15:37

nej inte när pod jäveln raderar låtarna av sig själv!:confused:

nu till problemet!
jag formaterade ipoden till grundinställningar igen, och den funkade bra.
nu några dagar efter, när jag skulle lägga in ett album så VIPS.
poden stängde av sig själv och RATCH.
inga låtar kvar alls. dvs inte alls.

och nu lyder frågan här igen. raderar era ipods ochså alla era låtar?

alltså jag måste väll ha nått fel på min ipod som inte jag själv kan åtgärda?

Jag vet fortfarande inte om låtarna försvinner från datorn eller poden, men har du garanti kvar så är det dags att använda den nu!

  • Medlem
  • 2006-03-14 01:37

det handlar om poden såklart. första gången det hände försvann dom inte. men nu raderas dom.
ja det är nog dags nu...

1
Bevaka tråden