Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ladda?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Såg i FAQ att det tar ca: 3 timmar att ladda en iPod.

Jag har en iPod Video på 60gb.. Min fråga är, hur ser jag när den är färdigladdat? När den är ikopplad i datorn så ser jag symbolen för laddning uppe i högra hörnet, men såvitt jag kan se så indikerar den aldrig att den är fullt laddad. Enormt störande isåfall!

Symbolen för laddning är ett batteri med en blixt i. Symbolen för för färdigladdat är ett batteri med en elkontakt i.

  • Medlem
  • 2006-03-10 21:22

Mätaren slutar röra sig när den är färdigladdad. Det gör den i alla fall på minin, skulle inte tro något annat om G5:an.

Min mätare rör sig inte när den laddar (nano). Bara ett batteri med en blixt uppe i högra hörnet som byts ut mot en elkontakt när det är klart.

När den laddar så är det som sagt en bild på en blixt i batteriindikatorn samt att den blinkar(grönt). Har du iPoden avstäng och ej inkopplad till datorn så syns denna symbol stort på mitten av skärmen och det står då även "charging" högst upp på skärmen. När den är färdigladdad så kommer symbolen av en kontakt upp istället för blixten, indikatorn slutar blinka samt att det nu står "charged" istället. Så det är rätt lätt att se när den är färdigladdad.
Så är det på min 60Gb G5 i alla fall.

Ursprungligen av Archangel:

När den laddar så är det som sagt en bild på en blixt i batteriindikatorn samt att den blinkar(grönt). Har du iPoden avstäng och ej inkopplad till datorn så syns denna symbol stort på mitten av skärmen och det står då även "charging" högst upp på skärmen. När den är färdigladdad så kommer symbolen av en kontakt upp istället för blixten, indikatorn slutar blinka samt att det nu står "charged" istället. Så det är rätt lätt att se när den är färdigladdad.
Så är det på min 60Gb G5 i alla fall.

Helt rätt, samma på min Nano.

Blir batteriet dåligare om den är inkopplad i datorn för länge?

Ursprungligen av MacAeger:

Blir batteriet dåligare om den är inkopplad i datorn för länge?

Nope! När det är fulladdat så tar den inte emot mer ström. Kretsen slår ifrån, är tillräckligt smart. I alla fall enligt vad man läst. Jag låter den ligga inkopplad. Tror verkligen inte man behöver oroa sig.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-12 21:06
Ursprungligen av MacAeger:

Blir batteriet dåligare om den är inkopplad i datorn för länge?

Beror på batterityp och hur tillverkaren designat laddkretsarna. Säkrast är att se till att batteriet får lite motion nu och då! Kör ur batteriet till nästan tomt nu och då och ladda sedan upp det igen. På så sätt håller du dig själv också uppdaterad om hur bra batteriet är och vad du kan förvänta dig av dess kapacitet!

1
Bevaka tråden