Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem, kan ej sätta på ipoden

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-03-11 21:35

Hej, jag har problem.. när jag skulle sätta på min ipod video så gick det plötsligt inte.. de kom upp en itunes icon men sedan kom de upp en bild på en ipod (se bild) och så stod det "www.apple.com/suport/ipod"
de går inte att ladda den eller nånting, och när jag sätter in datakabel i den så kommer de upp en laddningssymbol på skärmen på ipoden (fast den är svart vit och ser inte riktigt ut som den vanliga) och inte heller laddas ipoden.. va kan de va för fel ?
/orolig

prova att ladda den i vanligt ström uttag och inte i datorn.
Om det inte funkar så är det nog tyvärr att den är trasig. Det kan vara att hårddiskan är skadad eller nått annat. Men det är bara att kontakta ipod. Deras nummer finns på supportsidan.
Om den är sönder kommer de att komma hämta den och laga den eller byta ut den mot en ny eftersom det är ett års garanti, och du har väl inte haft din i över ett år....

  • Medlem
  • 2006-03-11 22:20
Ursprungligen av adam_ramone:

prova att ladda den i vanligt ström uttag och inte i datorn.
Om det inte funkar så är det nog tyvärr att den är trasig. Det kan vara att hårddiskan är skadad eller nått annat. Men det är bara att kontakta ipod. Deras nummer finns på supportsidan.
Om den är sönder kommer de att komma hämta den och laga den eller byta ut den mot en ny eftersom det är ett års garanti, och du har väl inte haft din i över ett år....

Okej, ja ska prova.. men glömde den hos en kompis idag, så får prova imorn...
nej jag har haft den sen i Jul..
Det Går väl även bra att lämna in den till återförsäljaren (onoff i detta fall) ? :eek:

Har en fråga ang. ungefär samma ämne.. När jag skall sätta på min ipod (video) sätts den inte på direkt utan jag får hålla på i någon minut med att trycka på startknappen för att till slut se apple-loggan dyka upp. jag vet att äpplet brukar komma upp om man inte har använt ipod på typ en vecka, men för mig kommer den upp om jag inte använt den inom de senaste 24timmarna... någon som vet vad det beror på? jäkligt irriterande iaf...

  • Medlem
  • 2006-03-11 22:28

Någon annan som kanske har någon lösning eller har löst detta problem någon gång ?

Jag fick upp samma meddelande när jag provade att ta bort ljudspärren. Det räcker med att återställa den med iPod updater som låg på skivan du fick när du köpte din iPod.

1
Bevaka tråden