Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda G5 som hårddisk och föra över bilder??

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej Alla
Jag köpte en Ipod Video och har nu lite frågor som jag inte lyckats finna svar på
Undrar hur man gör för att föra över bilder till den. På appel.com står det att man ska göra det via Itunes, men jag förstår inte hur. Någon som vet hur man gör??
När Ipoden är klar med uppdateringen mot Itunes så kopplas den bort från datorn, alltså huvudmenyn kommer upp på Ipoden och den flyttbara hårddisken försvinner från "Den här datorn". Man hinner inte alltid lägga över så mycket mycket på den lilla stunden som ipoden uppdateras... Någon som vet hur man gör???
Tacksam För Svar
// Filip

Du kan inte lägga över bilder manuellt, utan måste välja en mapp som den ska synka emot. Högerklicka på din ipod i menyn i itunes, välj typ egenskaper och där någonstans så ska du hitta ett alternativ att den ska synka bilder. Välj vilken mapp som den ska synka emot, lägg in lite bilder där och vipps så kommer det fungera helt automagiskt.

De va ju inte alls så svårt. Tack tack.
Där fanns det ju även inställningar för det där med bärbar hårddisk...
Ha de
// Filip

  • Medlem
  • 2005-11-15 15:07

Data Files

Om jag vill avända min pod till att flytta data flier mellan olika datorer, lägger jag filerna i mappen Data Files som jag hittar i utforskaren?

Filerna kan läggas vart som helst..

  • Medlem
  • 2005-11-15 15:22

Ok men mappen "Data files" är inte öronmärkt till något annat? Jag menar så det inte blir nått knas om jag fyller den med andra filformat!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-11-16 17:08

Jag får bara upp min ipod i typ 3 sec.. sen försvinner den som hdd? nån som vet vad man kan göra?

uppdatera din programvara...

  • Oregistrerad
  • 2006-03-12 12:54

Kryssa i "använd som extern enhet" i itunes.

1
Bevaka tråden