Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes startar ej

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har nyligen skaffat en iPod Nano 4GB under min semester i Malaysia/Thailand.
Den fungerar perfekt, problemet är att jag inte lyckas starta iTunes på burken hemma hos mina päron.

Installationen ser ut att fungera perfekt, både iTunes och medföljande Quicktime installeras på datorn. Men när jag sedan försöker öppna iTunes så händer inget mer - programet startar inte. Jag får inga felmedelanden och datorn agerar ungefär som att programet inte finns.
Har vid upprepade tillfällen installerat/avinstallerat samt testat andra versioner utan att lyckas.

Vad kan vara fel? En systemkonflikt? Andra program som krockar?

Vag felbeskrivning när du inte ens säger om det är OS X eller Win.
Men börja här annars...
http://www.apple.com/support/ipod/

Uppdatera iTunes med senaste versionen så kan det lösa problemet.
Det verkar inte vara fel på iPoden eller?

Miss av mig. Använder Win XP... har också testat senaste versionen, samma version jag använder på min egen dator utan problem, så inget fel på Ipoden.

  • Medlem
  • 2006-03-09 16:49

Jag har samma problem iTunes startar ínte när jag dubbelklickar på ikonen eller ansluter Ipoden till datorn, har funkat utan problem tills jag uppdaterade iTunes, det går ju iof att avinstallera och sen installera iTunes från skivan igen men det borde ju finnas något annat sätt!

  • Medlem
  • 2006-03-14 11:34

har ni löst problemet? för mig fungerar det inte ens längre med itunes från skivan. Finns det något program som itunes där man kan lägga in låta?

iTunes "från skivan" lär nog vara en gammal version. Apple har alltid senaste på sin hemsida, mycket bättre.

  • Medlem
  • 2006-03-14 12:11

jag har provat ladda ner om instalera osv instalationen funkar utanproblem men sen när jag ska starta programet så blir det fel. Laddat ner musikcube nu ska kolla om den dyger för mig

Har du avinstallerat iTunes innnan du installerar om det?

  • Medlem
  • 2006-03-14 17:47
Ursprungligen av petern:

Har du avinstallerat iTunes innnan du installerar om det?

jeppp

edit: quick time funkar inte längre.
jag brukar stänga av quick time kanske var därför itunes inte fungerade... Ok ska om instalera både quicktime och itunes nu utan att göra något i autostart därefter.. återkommer

Ursprungligen av D.M:

jeppp

edit: quick time funkar inte längre.
jag brukar stänga av quick time kanske var därför itunes inte fungerade

Det är QT som sköter all uppspelning av musik i iTunes. Inget QT, inget iTunes.

  • Medlem
  • 2006-03-14 19:13

ok Så nu har jag fixat det. jag avinstallerade ace mega codecs pack 6.03 pro altså så var det något fel på quicktimecodecs

1
Bevaka tråden