Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ljud i enbart 30 sec åt gången

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-01-22 22:26

Jag har presis köpt mig en ipod video 60G.
Jag tänkte lägga in lite filmer så jag kolla runt lite på forumet och hittade hur man gjorde.
Så jag la in en dvd på datorn med hjälp av dvd shrink och gjorde varje fil med film till mp4 format med videora ipod converter och till sist lägger jag in dem på ipoden genom att dra dem från mapen in i itunes, in i min ipod.
När jag sedan spelar upp filmerna så har jag både ljud och bild men efter ungefär 30 sec så stannar det upp i ca. 3 sec och sedan fortsätter filmen men då utan ljud. Jag har märkt att om man spolar, bara några sekunder så
börjar ljudet igen men efter 30 sec så är det borta igen.

Vad gör jag för fel?!
Kan någon lista ut vad som är fel?!
Varför fungerar det inte?!

JAG BLIR GALEN!:mad:

Det beror på den nya uppdateringen (1.1). Om du har installerat den så är, vad jag vet, enda lösningen att återställa ipoden, som du även gör med det program som du uppdaterade med

Asså du behöver verkligen inte återställa.
Utan det räcker med att nedgradera den till 1.0

  • Medlem
  • 2006-01-23 15:30
Ursprungligen av gameover:

Asså du behöver verkligen inte återställa.
Utan det räcker med att nedgradera den till 1.0

Hur?
Kan man kanshe få en guid som även en nybörjare som jag kan fatta?

I was able to do the roll back/downgrade from 1.1 to 1.0 by doing the edit of the Sysinfo file. I have a 5th gen 60gig and it worked flawlessly. I would suggest making sure you have all of your files backed up and copy the Sysinfo file to your desktop before you go and try editing it. Good Luck! Here are the instructions from the previous page:

Put the ipod in harddisk mode

edit the file (hidden folder and file)

\iPod_Control\Device\SysInfo

Replace the line that have the word "buildID" with this line:

buildID: 0x05108000 (6.1)

run iPod Updater 2005-11-17.exe or iPod Updater 2005-10-12.exe (both have the same software version for ipod video 5th generation)

iPod Updater 2005-11-17.exe can be downloaded from:

http URL
appldnld.m7z.net/content.info.apple.com/iPod/ww/win/061-2225.20051128.PDWnw/iPodSetup.exe

Select upgrade (with this options you dont delete the songs or videos inside the ipod, if you select restore you lose all the content inside the ipod)

After that, you have your IPOD with version 1.0 and you can watch your videos without a problem again

Jättebra, detta var felet på min IPOD med:)

Tack Gameover! du räddade dagen.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-01 07:28

2 minuter på iPod.se så hittar man det man söker

Har samma problem med min nya 60GB iPod och jag uppdaterade till 1.1 det första jag gjorde. Ska testa det här ikväll.

Alltså var är det man ska ändra namnet från build ID till det andra?? det står verkligen ingenstans! snälla hjälp mig

Glöm det, jag hittade. men en annan sak. När jag ska dra filmer till itunes går det inte. Tex första delen av "en geishas memoarer" fungerar inte. om jag försöker spela upp den i Quick time står det: " Fel - 37 ett felaktigt fil- eööer enhetsnamn påträffades" Jag har konverterat första delen på exakt samma sätt som andra delen som nu ligger så fint i ipoden. Och så vitt jag kan se skiljer det ingenting i namnväg, men jag ha rinte kollat så dupt, kan något geni hjälpa mig? Hade varit kul att se början av filmen också =/

  • Medlem
  • Lerum
  • 2006-03-08 06:04
Ursprungligen av Bellz0r:

Glöm det, jag hittade. men en annan sak. När jag ska dra filmer till itunes går det inte. Tex första delen av "en geishas memoarer" fungerar inte. om jag försöker spela upp den i Quick time står det: " Fel - 37 ett felaktigt fil- eööer enhetsnamn påträffades" Jag har konverterat första delen på exakt samma sätt som andra delen som nu ligger så fint i ipoden. Och så vitt jag kan se skiljer det ingenting i namnväg, men jag ha rinte kollat så dupt, kan något geni hjälpa mig? Hade varit kul att se början av filmen också =/

För många tecken i filnamnet. Döp om den till 1 eller något, så fungerar det. Det finns en gräns på runt 55 tecken eller liknande.

  • Medlem
  • 2006-03-07 23:31

Märkte idag att detta med 30 sekunders-problemet varade i några stopp, sedan flöt det på
utan några problem alls... verkar knasigt!
Måste bara klargöra att jag satt ensam och väntade på ett tåg i 45 minuter, så jag hade inget
bättre för mig än att mecka med att se på Simpsons med bakåtspolning varje 30 sekunders-
intervall. Men som sagt efter ett tag så gick det att se hela avsnittet! När jag väl hade vant mig.
trist...

när ska apple få tummen ur baken o fixa en 1.2a... börjar bli lite less på detta nu..

Ja verkligen.
Förstår inte vad dom håller på med...
Tänk hur många MILJONER användare som går och muttrar över detta problem.

1
Bevaka tråden