Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Till Alla Som Har Den Vita Nanon

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-03-14 21:35

Hejsan Namnet Är John..:)
ska beställa en ipod ,vit nano 2gb från www.apple.se..imorgon
men iaf ska komma till saken.
min kompis köpte sin nano 2 gb på onoff han tänkte ta vitt sen frågade han vilken färg skulle du rekomendera ..killen som jobade i onoff svarade jag skulle tagit den svarta eftersom den vita blir lite gul färgan efter ca 6 månader - 1,5 år..

jag vill så gärna ha en vit ipod nano och kommer troligen beställa den imorgon:) ..
den vita färgen är liksom *ORGINAL* färgen för apple..
en apple produkt ska vara vit !
fast stämmer detta att den blir lite gul efter 6 mån - 1,5 år?
alla som har haft deras vita nano ett tag kan gärna skriver hur länge om nåt har hänt med den..
är tacksam för svar

Mvh// John:)

Jag har nu ingen Nano, men jag tvivlar starkt på att den blir gul... det låter lite dumt

OT: vilken John? I Valsta?

  • Medlem
  • 2006-03-14 22:17

Femton ?

Ursprungligen av femton:

OT: vilken John? I Valsta?

Vem är du Femton :S ?
svara om nanon istället

Jag har en iPod från 2001 och den är inte det minst missfärgad. Ingen annan iPod jag sett har heller blivit missfärgad på det sättet. Har aldrig hört nån klaga på det heller. Du har inget att oroa dig för.

  • Medlem
  • 2006-03-15 08:06

ipod nanon !

Ursprungligen av Rickard A:

Jag har en iPod från 2001 och den är inte det minst missfärgad. Ingen annan iPod jag sett har heller blivit missfärgad på det sättet. Har aldrig hört nån klaga på det heller. Du har inget att oroa dig för.

jag vill ha svar om nanon

Ursprungligen av John:

jag vill ha svar om nanon

Läs mellan raderna. Ingen iPod blir missfärgad. Hur kan det vara svårt att förstå?

  • Medlem
  • 2006-03-14 23:43

hehe, tänk er en gulnad ipod me nån sorts träfaner på navigationshjulet va retro!

Nej din nano blir inte gul, kanske om möjligt om du är rökare, typ nikotin osv. men i vanlig miljö så bör du inte oroa dig

  • Medlem
  • 2006-03-15 13:12

Jag har svårt att tänka mig att den vita nanon och övriga vita iPods har så jättestor skillnad i vithet/plastmaterial, så eftersom nanon inte funnits så länge på marknaden kan jag i alla fall konstatera att en vanlig vit ipod inte alls blir gulaktig (efter ens 3 års användning). Nanon ser inte annorlunda ut några månader efter inköp heller, så jag tror inte ONOFF snubben syftade på vanlig användning i så fall (möjligen om den ligger på ett bord som 5 pers sitter och röker runt 8 timmar om dygnet).

  • Medlem
  • Harestad
  • 2006-03-15 13:17

Men hur ska den vita plasten kunna gulna överhuvudtaget? Det är ju ett lager med genomskinlig plast över! Ingen luft eller någonting i mellan.

Ursprungligen av Ree_Tab:

Men hur ska den vita plasten kunna gulna överhuvudtaget? Det är ju ett lager med genomskinlig plast över! Ingen luft eller någonting i mellan.

Många plaster är UV-känsliga.

Asså nanon har väl inte ens funnit i ett halvår? ... eller ja kanske... jo det har den nu ju i april väl snart? skit samma!!! Den blir KNAPPAST gul, den blir nog bara repigare o repigare!!! nog det bästa svaret

  • Medlem
  • 2006-03-27 21:02

OnOffsnubben kanske inte brukar tvätta händerna...:p

  • Medlem
  • 2006-04-04 22:07

När jag köpte min nano så tyckte dom att jag abbsolut skulle ta den vita, för den svarta blev lättare kladdig och äcklig..
jag funderar fortförande varför den svarta nanon skulle vara mer kladdig...

Ursprungligen av Lero:

När jag köpte min nano så tyckte dom att jag abbsolut skulle ta den vita, för den svarta blev lättare kladdig och äcklig..
jag funderar fortförande varför den svarta nanon skulle vara mer kladdig...

Haha! de va mej en rolig snubbe!
Precis som att en svart skulle dra åt sig mer kladd eller vadå?:P ja menar, man skulle ju hålla i den svarta med lika kladdiga händer som om man hade en vit (om tanken att hålla i en dyrbar ipod med kladdiga händer över huvve taget skulle falla en in )....

Han menade nog bara att det blir mer synligt med en svart...om de nu skulle kunna stämma :S

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-04-05 07:57

den svarta färgen gör att finger avtryck syns tydligare. Nanon blir inte gulaktig så du kan lungt välja den vita.

Jag skulle tippa på att de har den svarta på lager , den vita är alltid slut vart man än skall handla en.

Jag skulle tippa på att de har den svarta på lager , den vita är alltid slut vart man än skall handla en.

jag har i allafall haft min Nano vita nu i 6 månader och lover den blir inte gul ! man borde nog vara ganska dum om man tror på det, tycker jag i allafall

Varför det går rykten ( ?) om att vita Nanon gulnar, kan bero på att vissa plaster/färger som är vita tenderar att bli mer gul ju äldre de blir. Men det brukar vara frågan om årtionen innan de ändrar färg i dessa fall. När det gäller en mp3-spelare kan du nog vara ganska lugn.

har haft min i 6 månader nu tror jag, Inga missfärgningar här!

Jag köpte Ipod Nano 4gb svart med svarta shure E2c hörlurar, så köp svart det är mycket finare

Jag fick en vit ipod i julas, men den blir inte gul. Jag har i och för sig ett silikon fodral till den så om jag behåller det ska väl inget hända.

Min kompis har en vanlig Ipod som har blivit gul. Jag ska höra vad han hade lyckats gjort med den för att den skulle bli så. Vi jämförde min Nano och hans Ipod. Det var riktigt stor skillnad men jag tror den hade tagit färg från nått..

1
Bevaka tråden