Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod Mini - Nybörjarguide

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-15 19:37

Hejsan. Det är så att jag ska köpa en rosa Ipod Mini begagnad. Det kommer bli min första Ipod så jag behöver lite hjälp. Är det något man ska akta sig för och sånt och jag nån sa att det fanns två verisoner av Ipod Minin. Stämmer det? Isf vad är skillnaden? Aja tack för den evntuella hjälpen!

• Medlem
  • International user
  • 2006-03-15 19:41

skillnaden är att gen 1. finns bara i 4gb gen 2. finns också i 6gb, och gen 1. har 8h batteri och gen 2. har 18h

• Oregistrerad
  • 2006-03-15 19:41

Aha. Ingen skillnad i utseende och sånt alltså?

Ingen skillnad i utseende förutom att Gen 1 fanns i guldfärg. Sedan tror jag att jag har läst att det var en marginell skillnad i nyansen på Rosa som fanns som både 1G och 2G.

Är det inte så att det på generation 2 står hur många GB (4/6) det är på baksidan också?

På 1G är färgen på bokstäverna på klickhjulet i samma färg som ipoden, på 2G är färgen på bokstäverna grå. Ett lätt sätt att se vilken det är.

Ursprungligen av Se[BBB]e:

På 1G är färgen på bokstäverna på klickhjulet i samma färg som ipoden, på 2G är färgen på bokstäverna grå. Ett lätt sätt att se vilken det är.

Jag tror det är tvärtom. Min blåa mini 1g har grå symboler på klickhjulet.

Ursprungligen av Se[BBB]e:

Om man har en silvergrå ipod med grå text då?

Bra Se[BBB]e, det visste jag inte. Man lär sig nåt nytt varje dag

• Oregistrerad
  • 2006-03-16 16:04

ja det stämme, det är tvärtom.
har samma på min gamla gröna G1:a, inte samma färg på ipod och knappar

Kolla om det står 4 eller 6 GB på bakisan, då är det G2. //tore

Ursprungligen av tore_musik:

Kolla om det står 4 eller 6 GB på bakisan, då är det G2. //tore

Tur att jag inte skrev det innan då

1
Bevaka tråden