Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trubbel med uppdatering av en videocast

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena,

Jag prenumererar på en videocast, samt har satt den att uppdatera min iPod automatisk (har poden på att bli hanterad manuellt annars). Det laddas ner nya avsnitt, men när det ommer till överföringen från dator till iPod så skriker den till med nåt åt hållet: "Vissa av videorna kopierades inte till din iPod eftersom de inte kan spelas upp på denna iPod".

Okej tänkte jag. Då är det något kefft filformat helt sonika. Men när jag spanar in filerna i dess mapp så är det *.mp4 filer. Samma typ av filer som brukar funka finnemang annars! Har flera andra videcast som jag prenumerer på som har detta filformat å funkar strålande.

Är det någon som har några tips på vad detta kan betyda? Kan man göra nåt åt det?

Ingen alls som stött på detta?

  • Medlem
  • 2006-03-14 19:26

Står det inget om detta på videocastens (jobbigt med försvänskade böjningar...) hemsida?
Har du senaste iTunes?
Vilken version har du på din iPod?
vad är det för videocast?
Det kan ibland vara känsligt med längden på filnamnet också...
ge oss mer info, så kanske vi kan hjälpa.

/r

Sorry, här kommer lite mer info iallfall:

Videocastens hemsida: kommer inte ihåg namnet för tillfället, sitter på en annan burk, kollar senare ikväll.
iTunes: nope, näst senaste iTunes.
iPod: 5G 60GB, INTE med den senaste firmwaren utan den från senare halvan av förra året (1.0 väl?).
Videocasten: En FLASH tutorial som visar på lite tips å trix med FLASH (kommer inte ihåg namnet just nu).
Angående filnamnet: Jag vill ju helst att det ska gå per automatik när ett nytt avsnitt finns. Jag vill plugga in poden och så uppdateras den automatiskt. Vill helst inte hålla på å krångla med namnbyte/konvertering etc. Hoppas det kanske är nåt krux med iTunes. Vad tror du/ni?

Videocasten är learnflash.com. Verkar seriös och erfaren castare. Skumt.

  • Medlem
  • 2006-03-16 11:07

jag testade att ladda hem filen:
http://learn002.com/podcasts/flash/loader.mp4
och när jag drog in den i min ipod, så sa den att det inte gick.
efter att ha konverterat den (i iTunes) så gick det dock bra.

hittade detta på deras sida:

Citat:

IF YOU STILL ARE HAVING PROBLEMS ... Please contact us, include your phone number, when you can be called, and AS MUCH DETAIL AS POSSIBLE (i.e., error messages, Windows version, Windows Media Player version, screen shot if possible, etc.)

http://www.learnflash.com/support/index.php?a=add

Ingenstans står det att "man kan kolla på filmerna på sin portabla..." utan systemkraven
är windows eller mac os.

Hygglo rod!

Varför har dom gjort en PODcast av det hela om avsnitten inte ska kunna vara protabla? Av namnet PODcast att döma ska de ju funka till PODarna? Kanske ska dundra iväg ett mail till dom å göra dom medvetna om problemet....å avvakta och se om dom fixar till det...

Tack än en gång rod. Rock on!

1
Bevaka tråden