Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod Nano - Vad stämmer?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-16 19:05

Är den verkligen så lätt att repa som alla säger??
Och hur är det med hållbarheten? Tål den en smäll i marken?

Den repas otroligt lätt, ja. Min har faktiskt trillat i marken 2ggr både gångerna från ca 0,7 m. En gång knöt jag skosnörena med iPoden i skjortfickan så den trilade ut när jag lutade mig och den andra gången låg den och laddade på en stol och när telefonen ringer så snubblar jag över sladden så den flyger iväg. Men den har klarat det bra båda gångerna.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-16 19:12

Åtgärder för att skydda repor då? Helst inget fult fodral =(

sök. hrpf...

skaffa InvisibleShield eller Artwizz. repborttagningsmedel finns också att köpa

Det skyddet som följer med funkar bra men det är lite fult och opraktiskt.

Ipod nano är extremt lätt att repa men om man är försiktig och använder skydd så är det inget att oroa sig för. Hållbarheten är däremot på topp. Ars Technica körde över en nano med en bil och den fortsatte spela efteråt. http://arstechnica.com/reviews/hardware/nano.ars/3

  • Medlem
  • 2006-03-27 20:42
Ursprungligen av Se[BBB]e:

om man är försiktig och använder skydd så är det inget att oroa sig för.

:rolleyes:

Är Ipod verkligen så kasst?

Har haft andra MP3 spelare tidigare men tänkte att eftersom så många köpt Ipod så ska jag testa detta fenomen
Sagt o gjort, dock blir jag nu väldigt förvånad när det inte finns någon smidig(eller?) lösning att hålla en ipod och två datorer synkade med låtar....
Visst man kan manuellt föra över låtar från en dator, men när man seda är tillbaka på "hem-datorn" och kör automatisk sync så försvinner de man lagt över manuellt. Man vill ju inte sitta o manuellt föra över låtar hela tiden utan bara ibland.
Finns det inte något alternativ där man kan synka itunes och ipod på riktigt (vilket betyder att man likställer dessa, istället för att endast kopiera över allt som finns i itunes)

FB

Ursprungligen av Frebac:

Har haft andra MP3 spelare tidigare men tänkte att eftersom så många köpt Ipod så ska jag testa detta fenomen
Sagt o gjort, dock blir jag nu väldigt förvånad när det inte finns någon smidig(eller?) lösning att hålla en ipod och två datorer synkade med låtar....
Visst man kan manuellt föra över låtar från en dator, men när man seda är tillbaka på "hem-datorn" och kör automatisk sync så försvinner de man lagt över manuellt. Man vill ju inte sitta o manuellt föra över låtar hela tiden utan bara ibland.
Finns det inte något alternativ där man kan synka itunes och ipod på riktigt (vilket betyder att man likställer dessa, istället för att endast kopiera över allt som finns i itunes)

FB

Du menar att det som finns i iPoden oxå flyttas över till iTunes? Jodå, det går men inte med iTunes. Ett tips är att söka på Yamipod eller Anapod.

Den tål smällar VÄL!! tappat min nano MÅNGA ggr, inte en skråma!!

Ursprungligen av anjuna_beats:

Den tål smällar VÄL!! tappat min nano MÅNGA ggr, inte en skråma!!

Jotack.. Du kanske fått ett unikt ex då. Stoppa ner den i fickan och dra upp den en gång och syna den får vi se..

Har förvisso kvar skyddsplasten som fanns på den när jag fick den och satte på ett displayskydd liknande grej på hela baksidan så skyddad mot repor är den mot hela fram och bak ytan, men jag menade mer på att på sidorna var den inte kantstött eller något sådant trots att den åkt i både asfalt, stengolv, och hemma på parketten!!.....

ja det gör den verkligen repar sej hur lätt som helst tycker att du ska skaffa dej IS eller Harscasenano det ska jag göra.

Ännu ett exempel, kom hem från jobb för en halvtimma sen, vid uppfarten till huset när jag skulle stänga av min iPod tapade jag den i asfalten och den for runt ett par vändor på marken och gled längs med marken.... jaha tänkte jag..... nu är min 3 veckor gamla iPod Nano DÖD!! HAHA nej verkligen inte, den fungerade som vanligt och hör o häpna, hittade EN, EN endaste repa på den....... en liten liten pytteliten "törn" fick den på ena hörnet där lite av glaset eller plasten åkt av, asså vi snackar mill micromillimeter asså, inte en jäklaste repa över Nanon eller displayen eller klickhjulet, inte ens bakifrån, har visserligen skydd på baksidan, men fram ingenting......!!!! FÖRVÅNAD??? Kan du ge dig fan på att jag är!!!

  • Oregistrerad
  • 2006-03-28 18:18

Anjuna: du får vara lite försiktigare ;P

i know haha!

1
Bevaka tråden