Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

går inte att få tillbaks ´:(

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hejsan, av någon konstig anledning har jag min iPod i hårddiskläge:eek: .Har försökt att ställt tillbaka den inställningen, men det går inte! texten blir alltså så där svag och det betyder att det går inte att ta bort!!!!!!!!!!!!!!!!!

nån som vet hur man gör detta möjligt?:cool:

ingen?

så man måste starta om iPoden totalt?

  • Medlem
  • 2006-03-20 20:21

Gör som det står (med knapptryckningar), så fixar det sig.

Så Alla Låtar Tas Bort?

Ursprungligen av Vattenflaskan_:

Så Alla Låtar Tas Bort?

Från iPoden ja. Dom är ju kvar i iTunes.

Varför förutsätter alltid alla att man har alla låtar BÅDE på iPoden och datorn? Jag har endast på iPoden och skulle bli förtvivlad om de försvann (som de gjort två gånger).

Ursprungligen av ztaafen:

Varför förutsätter alltid alla att man har alla låtar BÅDE på iPoden och datorn? Jag har endast på iPoden och skulle bli förtvivlad om de försvann (som de gjort två gånger).

Du besvarar ju din egen fråga där.

  • Medlem
  • 2006-03-21 00:20

Jag skulle bli enormt besviken på mig själv och betvivla min annars höga grad på intelligens om jag gjorde en sån sak som att endast ha mina låtar i iPoden...
Min stationära dator är svår att stjäla, den är stabil (crashfree,typ) och jag får plats med all min musik, i motsats till min iPod som kan gå sönder, tas ifrån mig och som många då tydligen märkt är
mjukvaran inte alltid så pålitlig ( å så något begränsat utrymme).

Fast de e ju bara jag å mina åsikter.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-03-21 08:11
Ursprungligen av Vattenflaskan_:

hejsan, av någon konstig anledning har jag min iPod i hårddiskläge:eek: .Har försökt att ställt tillbaka den inställningen, men det går inte! texten blir alltså så där svag och det betyder att det går inte att ta bort!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fast jag förstår inte varför du vill ändra det? Jag kör alltid med iPoden i hårddiskläget.

Därför att man inte kan lyssna på musik då kanske?

Herregud vad är det för ärthjärnor på forumet e ni bara trötta eller? Håll bara inne menu och mittenknappen, Vattenflaskan, så blir ipoden som vanligt igen. INGET försvinner.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-03-21 11:46
Ursprungligen av Se[BBB]e:

Därför att man inte kan lyssna på musik då kanske?

Inte lyssna på musik? Det gör jag hela tiden, trots hårddiskläge. Är det här nåt mysko som kommit med senare modeller (sitter med en 3G själv)?

Ursprungligen av Se[BBB]e:

Därför att man inte kan lyssna på musik då kanske?

Herregud vad är det för ärthjärnor på forumet e ni bara trötta eller? Håll bara inne menu och mittenknappen, Vattenflaskan, så blir ipoden som vanligt igen. INGET försvinner.

har gjort det flera gånger, men ingenting ändras då

  • Medlem
  • 2006-03-21 17:32
Ursprungligen av Se[BBB]e:

Därför att man inte kan lyssna på musik då kanske?

Herregud vad är det för ärthjärnor på forumet e ni bara trötta eller? Håll bara inne menu och mittenknappen, Vattenflaskan, så blir ipoden som vanligt igen. INGET försvinner.

Ursprungligen av apple:

After manually placing an iPod into Disk Mode, you will have to reset iPod in order to return it to its normal operating state.

Visst försvinner innehållet i iPoden när man "resetar"?
Eller är jag bara dum nu igen...?

Jag vet inte kanske det men hårddiskläge (Disk Mode) är ett läge där skärmen blir svartvit, bakgrundsbelysningen av och det enda man kan göra är att använda den som en hårddisk eller lägga in låtar.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-03-22 08:01
Ursprungligen av Se[BBB]e:

Jag vet inte kanske det men hårddiskläge (Disk Mode) är ett läge där skärmen blir svartvit, bakgrundsbelysningen av och det enda man kan göra är att använda den som en hårddisk eller lägga in låtar.

Ah, då är det nog jag som blandar ihop det med möjligheten att använda iPoden som hårddisk också. Sorry...

men ja har inte alla låtar i Biblioteket som jag har i iPoden, är det bara att kopiera alla låtar från iPoden till Biblioteket? Jag har bara några låtar från iPoden i Bibioteket.

Om du slänger information från din hårddisk (och inte har nån backup) då får du räkna med att saker och ting försvinner.
iPoden är inte tänk att vara permanent arkiv för dina låtar.

  • Medlem
  • 2006-03-21 18:43

Om man gör en återställning med ipod updater DÅ försvinner alla låtar m.m. Gör man en reset (mittenknappen+menu) så försvinner inget.
Se[BB]e och Spyder pratar om olika saker. Spyder spyder snackar om hårddiskläget man ställer in i iTunes och Se[BB]e snackar om hårddiskläget som tvingar upp "do not disconnect" rutan. Har jag rätt?

1
Bevaka tråden