Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är det för sunkig reklam ni har skaffat?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

(Väldigt svårt att veta vilket forum jag skulle posta detta i, flytta om så krävs!)

Såg senast idag att ni har reklam för en så kallad "Kill-tidning" kallad "FHM" och när jag såg den så blev jag mkt konfundersam.

Jag har alltid sett ipod.se som en mkt seriös sida med reklam från vårt allas äpple, självklart förstår jag att ni behöver reklam men kanske inte reklam som kan uppfattas som irriterande och stötande. Ni har av vad jag förstått en blandad åldersgrupp av båda könen vilket gör det ännu mer missanpassat att göra reklam för en "Kill-tidning" a la Slitz...

Jag och säker många andra hoppas nog att detta bara var ett misstag, för annars så kanske man måste börja ändra uppfattning om sin favvoritsida som alltid har varit seriös!

En trogen läsare av ipod.se!

  • Medlem
  • 2006-03-21 19:39

jag måste bara hålla med.
Jag såg det idag och det kändes inte helt ok.

Hoppas, som sagt, att det bara var en tillfällig grej!

/rod

  • Medlem
  • 2006-03-21 19:48

Håller faktiskt med att den inte riktigt passade in här på sidan, dock så premenuerar jag på tidningen.

Det har varit uppe till diskussion på 99mac också men hittills tror jag inte någon "staffmember" har tagit ställning.

okej, har aldirg var där så visste inte... men jag "lever" på ipod.se å tycker dom borde ta ställning...

Ursprungligen av Zucchini:

okej, har aldirg var där så visste inte... men jag "lever" på ipod.se å tycker dom borde ta ställning...

jag hoppas att du inte tror att jag var sur på dig bara för att jag läst detta på 99mac... De flesta här besöker nog inte 99mac.

Därför ville jag bara påpeka att det är en systersajt och att de har samma problem eller hur man ska formulera sig. Samt att inget officiellt ord har hörts än. Skulle gärna vilja höra administratören förklara hur han moraliskt kunnat anta den här annonsen. Är ipod.se/99mac.se i desperat behov av pengar eller vad händer?

PS. Kommer ihåg att PC för alla hade reklam för Slitz inuti i sig för en herrans massa år sedan. Det var en liknande upplevelse. De bortförklarade det som ett misstag men jag tyckte det var väldigt skumt. Men varför äventyra ryktet?

Ursprungligen av Se[BBB]e:

jag hoppas att du inte tror att jag var sur på dig bara för att jag läst detta på 99mac... De flesta här besöker nog inte 99mac.

Därför ville jag bara påpeka att det är en systersajt och att de har samma problem eller hur man ska formulera sig. Samt att inget officiellt ord har hörts än. Skulle gärna vilja höra administratören förklara hur han moraliskt kunnat anta den här annonsen. Är ipod.se/99mac.se i desperat behov av pengar eller vad händer?

PS. Kommer ihåg att PC för alla hade reklam för Slitz inuti i sig för en herrans massa år sedan. Det var en liknande upplevelse. De bortförklarade det som ett misstag men jag tyckte det var väldigt skumt. Men varför äventyra ryktet?

Kan meddela att även 99musik har denna reklam på sig.
Precis som de flesta här så tycker jag inte att den passar så bra.

Jag tycker också att det är helt fel gjort av iPod.se! Jag har fått en mycket seriös uppfattning av den här sidan och det där reklaminslaget passar verkligen inte in!

Har ipod.se öht någon kontroll över vad det visas för reklam? Det är väl reklamföretaget som styr det.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-03-22 11:35
Ursprungligen av plojdo:

Har ipod.se öht någon kontroll över vad det visas för reklam? Det är väl reklamföretaget som styr det.

Troligtvis är det som du säger, men vi borde kunna påverka det i en viss riktning iaf, hoppas jag.

Martin är bortrest för tillfället och när han har tid/internetaccess så hoppas jag han skriver något i denna tråd och motsvarande tråd på 99Mac.

Dock vet jag så mycket att detta är inget som "valts till" det är något som inte "valts bort". Dock är jag osäker på hur mycket det går att välja bort och med vilken precision, men det kan Martin säkert kommentera när han kommer tillbaka.

På förekommen anledning vill jag också berätta att det inte är tillåtet att diskutera adblockers på 99Mac.se eller iPod.se eller ge råd om hur man blockerar annonser. Att forumet över huvud taget existerar beror på att det finns annonser, så ni förstår säkert anledningen till denna regel. Av det skälet har jag raderat ett par inlägg i denna tråd.

Men låt denna diskussion fortsätta! För? Emot?

Ursprungligen av [email protected]:

Martin är bortrest för tillfället och när han har tid/internetaccess så hoppas jag han skriver något i denna tråd och motsvarande tråd på 99Mac.

Dock vet jag så mycket att detta är inget som "valts till" det är något som inte "valts bort". Dock är jag osäker på hur mycket det går att välja bort och med vilken precision, men det kan Martin säkert kommentera när han kommer tillbaka.

På förekommen anledning vill jag också berätta att det inte är tillåtet att diskutera adblockers på 99Mac.se eller iPod.se eller ge råd om hur man blockerar annonser. Att forumet över huvud taget existerar beror på att det finns annonser, så ni förstår säkert anledningen till denna regel. Av det skälet har jag raderat ett par inlägg i denna tråd.

Men låt denna diskussion fortsätta! För? Emot?

Kul att höra att ni ändå reagerar! Sen så får man ju se vad det leder till men en dialog är ju som sagt alltid kul!

Martin har skrivit ett inlägg i motsvarande tråd på 99Mac: http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=95105

Ser inget stötande i det. Det är en tidning som vilken annan som helst antar jag.
Finner "Vi i villa" mer stötande när den dimper ner i brevlådan och det skryts om nykaklade badrum.

  • Medlem
  • 2006-03-22 22:55
Ursprungligen av Micke 1975:

Ser inget stötande i det. Det är en tidning som vilken annan som helst antar jag.
Finner "Vi i villa" mer stötande när den dimper ner i brevlådan och det skryts om nykaklade badrum.

Skönt med lite fräsch humor... en onsdag kväll... :rolleyes:

Jag tycker inte reklamen är störande och har skrivit ett längre inlägg i motsvarande tråd på 99Mac.

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=95105

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-03-23 08:19

Jag tycker (som kanske redan framgått) att det ska bort, det hör inte hemma på iPod.se helt enkelt.

1
Bevaka tråden