Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filen eller katalogen iPod_control\iTunes\iTunesDB är skadad

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

när jag öppnar iTunes eller podplus kommer detta medelande fram

" iTunes:iTunes.exe - Skadad fil

Filen eller katalogen iPod_control\iTunes\iTunesDB är skadad och kan därför inte läsas. Kör programmet CHKDSK."

Allt funkade bra igår kväll jag lyssnade på mina ipod låtar genom itunes. När jag vaknade och skulle iväg till skolan såg jag att jag inte hade några videos eller låtar kvar i min ipod när jag försökte lyssna på musik i bussen.
Nu när jag kom hem öppnar jag podplus för att överföra min musik till datorn(har ALL min musik i ipoden, jag vet dålig idé men visste att det var så innan det här hände) ingen musik gick att hittas eftersom filen iTunesDB är skadad.

När jag gick in i iPoden och gick in på instälingar och sen på Om såg jag att jag har bara 911mb kvar vilket och att jag har andvänt 27,8 GB vilket stämmer bra
men när jag går in på den här datorn och sedan på min ipod mapp och klickar på egenskaper så ser jag att jag bara har andvänt 437MB och 27,3GB är ledigt.....

Finns det något jag kan göra för att fixa det här? kan jag inte fixa iTunesDB ? för som jag förstår det är iTunesDB den viktigaste filen i iPoden...

Tack i förhand

Hittade en artikel i Apple Knowledgebase
http://tinyurl.com/gjv8q

  • Medlem
  • 2006-03-23 17:15

har exact samma problem. och det verkar inte sluta heller.
har säkert "Återställt" den 5ggr men det blir lika igen efter några dagar.
slutar det inte när den nya updateringen kommer, så tänker jag skicka in den till apple.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-03-23 19:20

Att iTunes uppmanar till att köra chkdsk låter som om disken inte mår bra. Kör chkdsk på iPoden och se om den hittar nåt fel. I värsta fall är det fysiska fel på disken, och då är tyvärr dess dagar räknade...

Jag hade samma problem förrut.

Vad jag gjorde var att jag satt minst två timmar i luren med Apples support för att baar konstatera att det bara var att skicka in den.

5 dagar senare kom UPS med en ny iPod...utan gravyr dock, jaja, skit man får ta...

Se denna tråd:

http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=48072&highlight=chkdsk

Ett gigantiskt Ipod-problem som beror på en bugg. Skandal, enligt min mening.

I ovanstående tråd finns också ett tips om en amerikansk forumtråd där de ofantliga mängder människor som drabbats samlat sina erfarenheter.

Själv tycker jag att vi alla borde gå samman och stämma Apple....

// Fnulan

1
Bevaka tråden