Hej, min iPod 20 GB G4 har börjat krångla. Hade en mini förut och även en laddare till denna. Trodde att den fungerade till 20 GB oxå men när den hade laddat några timmar var batteriet istället nästan slut. Tog då den andra laddaren och då funkade det som vanligt.
Nästa dag var iPoden fulladdad och allt var bra trodde jag. Men sen upptäckte jag att när jag skulle lyssna funkade den inte. Hände inget oavsett vilken knapp jag tryckte på eller tog hold fram och tillbaka. Testade nödvarianten, (mitten+menu) och då visade den äpplet och funkade. Trodde återigen att det var löst (som på min mini att det bara är en engångsföretelse) men problemet kvarstår ännu.
Varje gång jag ska sätta på den måste jag använda mitten+menu och den spinner. Tar flera sekunder när jag ska sätta på en låt. Nu visar den sig inte varken på skrivbordet eller i iTunes heller. IPoden är Windows-formaterad men jag har en Mac, fast det har funkat hittils så jag vet inte vad som har hänt.
Hjälp mig!
Tack på förhand
Kan tillägga att jag använde Disk Mode men den visade sig fortfarande inte på datan. Tog då Ipod Updater och det funkade, återställde den men när det var klart hängde sig allt och efter det har iPoden bara visat mappen med utropstecknet när jag tar mitten+menu :/
Nån som vet vad det kan vara för fel eller vad jag ska göra???
Den bästa lösningen, om man läser här på forumet, verkar ju vara att kasta skiten i marken. Får testa det eller köpa ny om det inte ordnar sig... snälla! finns det ingen som vet nåt?!