Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iriverljud?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-03-19 19:54

Jag börjar tröttna rejält på ljudet i min nano. Min gamla iriver 180T slår den med hästlängder, tyvärr..
Men iaf går det att fixa så att nanon låter ungefär likadant som xtreme 3d inställningen (eq?) i irivers spelare?

  • Oregistrerad
  • 2006-03-19 20:01

du kan nog ställa in det direkt i itunes har jag för mig, så vänta och se om någon kan bekräfta det

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-23 10:37

sök på equalizer så hittar du hur man gör

Annars använder du Apple lurarna?
Rockbox är också väldigt bra finns mycket inställningar för att påverka ljudet.
http://www.rockbox.org

  • Medlem
  • 2006-03-23 17:24

xtrem: jag finner inte det jag söker efter.

IcyStorm: Jag kör med de jag fick med min Iriverspelare, Sennheiser mx300.

Jag har testat rockbox och ljudet var bättre. Men det krånglade lite och jag tog bort det. Men fortsätter rockbox att utvecklas är det definitivt ett bra alternativ.

Men iaf, grejen är ju den att jag vill ha en equalizer inställning som efterliknar irivers xtreme 3d och jag vet inte hur den är konfigurerad. Jag kan inte lyssna mig till det eftersom jag inte kan hantera en manuell eq på ett bra sätt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-23 22:25

Har du tagit bort volymspärren på iPoden?
http://gopod.free-go.net/

  • Medlem
  • 2006-03-24 15:46

Den är borta.

Jag sålde min Nano och köpte en MEIZU E3. Bästa jag gjort gällande ljudet. Sjukt stor skillnad! Användarmässigt är dock nanon svårslagen men det är ju ljudet som är viktigast för mig

Ursprungligen av Pantern:

Jag sålde min Nano och köpte en MEIZU E3. Bästa jag gjort gällande ljudet. Sjukt stor skillnad! Användarmässigt är dock nanon svårslagen men det är ju ljudet som är viktigast för mig

Synd att nanon inte har state of the art ljud =/ Tröttnade ocks på ljudet och köpte en u10 istället

1
Bevaka tråden