Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Första laddningen?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis fått min nya iPod 30gb video. Jag är såklart jätteglad över den men jag vågar inte ladda den. Anledningen är att jag är rädd att göra fel. Man kan ju så att säga inte göra om den ''första'' laddningen. I snabbstartsguiden står det att man ska ladda den fyra timmar första gången. Menar de då att man ska ladda ur den helt första gången eller? Jag har läst att man ska ladda ur den till 75% och sedan ladda den fullt. Efter det ska man enligt denna medlem ladda ur den helt och sedan ladda den fullt tre gånger. Är detta riktigt?
Jag vill få så lång batteritid som möjligt och livslängd som möjligt.

Sedan har jag en till fråga om batteriet. Jag har läst att man ska avsluta minst en cykel i månaden och vissa säger att man ska ladda ur den helt och sedan ladda den fullt minst en gång i månaden så att batteriet får röra på sig. Vilket är det sanna påståendet? Så som jag har förstått det år det ju skitenkelt att avsluta en cykel. Eller? Om man ska avlsuta en cykel är det ju bara att använda den eller?

Jag är oerhört tacksam för svar

jag har läst detta, det jag undrar är hur man ska ladda första gången för optimalt resultat

vissa tycker ladda ur helt, andra tycker motsatsen
vad ska jag göra??

• Medlem
  • 2006-03-25 12:13
Ursprungligen av American Eagle:

vissa tycker ladda ur helt, andra tycker motsatsen
vad ska jag göra??

äsh, det är inte livsviktigt, ladda den och njut!
Optimala laddningar kommer efter några cykler. Det ordnar sig.

Det spelar ingen roll hur mycket man laddar det första gången eftersom ipoden har ett litiumjonbatteri. Använd laddningen som finns i den från början, tanka över några låtar och njut av din nya leksak. Ladda den sedan när det behövs.

tack så mycket

en sak till bara; vad är numret till kunsupporten/servicen?? har de öppet på lördagar?

• Medlem
  • 2006-03-30 01:19

Fäll ut vingarna och landa

1
Bevaka tråden