Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta dator, behålla musik, spellistor m.m.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-03-25 18:20

Det är så att jag ska byta dator...

Jag använder automatisk synkning, med några spellistor (bla. senast tillaggda, mest spelade). Jag har all min musik i en mapp på min (gamla) dator, MEN, jag har plockat bort rätt många låtar som jag inte vill ha i mitt iTunes-bibliotek.

Det är nu problemet uppstår. Jag vill överföra de låtar jag har i iTunes JUST NU (inte alla i min musikmapp). Jag vill också att mina automatiska spellistor ska fortsätta på det som de är nu, alltså behålla antal spelningar m.m. för att allt ska funka som vanligt!

Frågan är bara hur jag ska lyckas med det här eller med delar av det här så att det inte tar flera månader för mig att bygga upp mitt "system" igen!

MVH /Jeppe

Du vet att du kan markera allt i Bibliotek och dra till en mapp på skrivbordet va?
Och filen iTunes Library.itl tror jag innehåller info om antal spelningar, betyg mm
Kolla också på http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93313

  • Medlem
  • 2006-03-26 03:17

Nej, jag visste faktiskt inte att det bara var att dra ut filerna direkt från iTunes. Har aldrig tänkt på det av någon lustig anledning

Det där med .itl och .xml filerna måste jag testa att föra över. Det skulle vara riktigt smidigt om det fungerade!

Tack så mycket för hjälpen petern.

(Och ni andra får gärna fylla i om ni har gjort detta eller har några andra tips!)

/Jeppe

1
Bevaka tråden