Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bara SVART_VITT på TV

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har kopplat Ipodvideo G5 med en Universal Dock

Sedan till TV med en S-Videokabel
Scartkontakten till TV och S-Video och 3,5mm kontakten till
Universal Dock.
Jag har bild och ljud men INGEN FÄRG på bilden.
Vad kan det vara?

Inställningen på Ipode har jag TV ut = fråga
och TV-signal-PAL.

Är du säker på att den scartingången tar emot S-video-signaler? Om man har två scartingångar på en TV brukar bara en klara av att ta emot S-video-signaler (oftast ingång två). Om den inte klarar av det kan det hända att det blir svart/vitt.

jag får ingen bild alls??
Har TV - UT
PAL

Men får ingen bild??

  • Medlem
  • 2006-03-30 21:29

vad har du för sladd?
Vad har du för firmware?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-31 09:44

En kompis hade samma problem (dock inte med ipod utan en maxian) men bara på vissa tv-apparater så det är nog där felet ligger, för gammal tv?

Hej!
Jag har prövat med Ipods orginal dock + S-video, med Ipod av kabel från hörlursutgången + genom dockan till LG X5R.

Provat att flytta om färgerna (röd istället för GUL till tvn) som jag läste att det kunde bero på.
Har ställt in Ipoden på TV- UT och provat både PAL och NTSC men det funkar inte!

Kan det vara fel på Ipoden? G5

  • Medlem
  • 2006-03-31 19:45

testa på fler tvapparater, gärna nån som du vet kan ta emot S-videosignal eller är nyare än ett par år.
Testa också att koppla den mot en videobandspelare (som har SCART/S-Video in)

Ursprungligen av rod:

testa på fler tvapparater, gärna nån som du vet kan ta emot S-videosignal eller är nyare än ett par år.
Testa också att koppla den mot en videobandspelare (som har SCART/S-Video in)

Jag är 110% säker att tvn tar S video.
Den är 2 månader gammal så den klarar alla möjliga typer av signaler. Har prövat alla typer av inkopplingar och börjar på att bli lite less på just "tv grejjen". Jag har kollat alla ingångar på tvn men ipoden sänder icke ut några signaler! =(

obs! Har provat på 3st olika tv apparater!

1
Bevaka tråden