Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att hitta en bra frekvens

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-28 17:57

Hejsan!
Kom nyligen hem från NYC och hade så klart köpt en iTrip för min älskade iPod Video (iTripen som man kopplar fast i dock-kontakten). Nu är det så att jag har lite svårt att få ett bra ljud i tex bilen med den, jag antar att det beror på att jag inte hittat någon bra frekvens för det som stör mig är ett medelhögt brus som hörs väldigt tydligt i speciellt lugna låtar. Nu tänkte jag att ni kanske kunde dela med er av vad ni använder för frekvenser (främst i Stockholm då det är där jag bor), eller om ni har några andra förslag på vad jag kan göra för att bli av med bruset.

Tack på förhand!
Andreas

• Oregistrerad
  • 2006-03-28 18:20

Nu är jag väldigt osäker på om du får diskutera det här, eftersom det faktiskt är olagligt att använda i Sverige

• Oregistrerad
  • 2006-03-28 18:23

Okej. Om vi då antar att jag har en licens då?

Det har väl alltid fått diskuteras här?

Det är olagligt men äsch... Vi kan väl istället anta att han har stängt in sig med bilden i en betongbunker.

Det var ju synd att iTrip är så känslig. Visserligen bor jag inte i sthlm så kanske det är bättre i en stad med ledigare frekvenser.

Jag har också en radio sändare fast från en cd spelare som sitter under bakstolen. När den är på så stör den ut andra frekvenser vilket medför att signalen från cd spelaren är mycket tydlig och ljudet är kanon. Räckvidden är inte mer än 3 meter så det är inte den värsta masten jag har

nä, min itrip funkar prima här i sthlm.

gå in på griffinshemsida o ladda hem europeiska frekvenserna, då funkar det bättre också.

bor centralt o det har inte stört nånting. tyvärr funkar det inte så bra att man kan lägga den 5 mter ifrån sändaren, men 1m blir toppmottagning!

• Medlem
  • 2006-03-30 01:14

Sjukt att någon kan tro att det kan vara olagligt att diskutera något.
Man får säga knark i Sverige. Det är år 2006. Nej vi har inte diktatur.

1
Bevaka tråden