Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Intryckt klickhjul

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Jag hade min iPod mini i jackfickan under hela dagen. Jag fick aldrig tid att lyssna så den bara låg där. När jag kommer hem och ska lyssna ser jag att klickhjulet är intryck några milimeter vid playknappen. Det funkar bra att "rulla" med den i listorna och meny och höger knappen funkar. Men när jag ska lyssnar på musik spelar den inte upp något, den spelar inte låten. Den visar att den står på play men mätaren går inte framåt.

Play knappen går inte att trycka på, kan det vara därför den inte spelar upp?

Kan man fixa det här själv? För det funkar ju fint att gå i menyerna och sånt så det känns som det bara är klickhjulet det är fel på.

Tacksam för svar!

  • Oregistrerad
  • 2006-03-30 15:22

jag har haft samma problem med min, och jag tryckte ganska hårt på vissa delar av hjulet och då "föll" det ut igen. Inget jag rekommenderar, eftersom det antagligen kan gå sönder.
men det hjälpte mig

Puh, det gick om man "drog" lite på hjulet. Det visade sig att hjulet hade kommit lite snett och det hjälptes av genom att dra den åt sidan. Så man ska inte trycka utan dra den.

Hur har det kunnat bli så om den bara legat i jackfickan? Låg den bland andra saker som tryckte, eller kan du ha stött emot något? Tur att det löste sig iallafall...

Mobilen låg i samma fixka,. Det kan nog ha blivit ganske högt tryck på den så den blivit intryckt. Sen kanske jag fick en knuff eller något när hjulet var intryck och då hoppa den ur läget. Men hur som helst löste det sig och jag är glad.

Hahaha, ja tappa min i ett stengolv så det blev så med med min med, sen råkade ja tappa den i bordet igen så den fixade sig

1
Bevaka tråden