Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem efter installation av linux på ipod

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-30 21:21

Hej.
Jag är desperat efter hjälp.
Jag laddade ner en installer från ipodlinux.org och tänkte att det skulle vara ett lätt sätt att installera linux på den, mest för att testa. Jag körde igeon installationen och den sa att det gick bra när det var klart, men när jag kopplade loss den för att testa så funkade inget... fick upp en do not disconnect logga som ser "gammal" ut men kan inte göra något och när jag sätter i den i dockstationen så hittar inte itunes eller ipod update programmet ipoden, den kommer dock upp som en hårddisk men när jag försöker komma in på den så står det "Please insert a disk to drive G:".
Snälla hjälp mig!! Jag är desperat!

edit: Nu när jag försöker komma in på den genon den här datorn så frågar den om jag ska formatera den. Ska jag det?

Börja sök på forumet, efter det, om du nu inte skulle hitta svaret på din fråga av de tiotal trådar det finns om detta, gå då in på www.ipodlinux.org och välj 'troubleshooting'.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-31 01:34

Nu har jag sökt på forumet och troubleshooting grejen på ipodlinux.org tog inte upp min problem heller :/
borde jag formatera den i windows? Det största problemet är ju att ipod update programmet inte kan fixa saken...
är lite orolig

  • Oregistrerad
  • 2006-03-31 02:51

Har löst mitt problem. Lättad. Efter mkt sökande så. Fick panik, då är man ute efter snabba svar. Tack.

1
Bevaka tråden