Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny updater - 060323

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2006-03-29 18:47

Bara Volymspärren som är ny ( http://mac.feber.se/2006/03/ipoduppdatering.html )
Å lite bugg-fixar

Betyder detta att om man tar den på högsta på en eu-ipod så blir det lika högt som en icke-eu-ipod?

AJJJ fick ont i öronen

Skit i helsike. Nu vill inte min iPod ansluta till datorn, när jag kopplar in den så är den ikopplad i ungefär en halv sekund innan den ofrivilligt kopplas ur igen. Sketa också.

haha, min ville inte kopplas ut ;P

  • Oregistrerad
  • 2006-03-29 21:00

Undrar varför apple tog bort spärren nu?

som protest mot Fransmännen säkert

Skit min startar inte

Apple har inte tagit bort nån spärr, den är kvar som tidigare.

är spärren kvar eller inte?

Igen då... SPÄRREN ÄR KVAR SOM TIDIGARE

  • Medlem
  • 2006-03-30 14:46
Ursprungligen av petern:

Igen då... SPÄRREN ÄR KVAR SOM TIDIGARE

Varför får man då ställa in den enligt MacFeber? Jag tror du kan gå in under inställingar och väla maxvolym nu.

För er som fick ställa in maxvolymen: kan man ändra denna inställning senare? Hur är det med andra problem, t.ex. den där grejen med H.264-videos?

Edit: Tydligen kan man ändra det, läser du på Apples hemsida.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-30 14:50

är det någon som provat om de ordnat funktionen för att tända o släcka skärmbelysningen genom att hålla inne MENU?

de hade som bekant tagit bort den funktionen på förra updatern. o jag vill verkligen kunna stänga av o på belysningen manuellt.

  • Medlem
  • 2006-03-30 15:08
Ursprungligen av m1kke:

är det någon som provat om de ordnat funktionen för att tända o släcka skärmbelysningen genom att hålla inne MENU?

de hade som bekant tagit bort den funktionen på förra updatern. o jag vill verkligen kunna stänga av o på belysningen manuellt.

Har nu läst en del på iLounge och kommit fram till detta:
*Att hålla in Menu tar dig till Huvudmenyn (som 1.1)
*Video-buggarna är fixade
*Det ska enligt vissa gå fortare att bläddra i låtlistor, men vissa märker ingen skillnad.
*Volymgrejen, jag tror inte Apple tänkte ta bort spärren för europerna utan mer göra att amerikanarna kan sätta en lägre högstavolym (så den inte ska gå upp i flutt av misstag och förstöra hörseln).
* TV-shows problemet är kvar.
* Tydligen mindre hårddiskljud när man spelar video, har dock inte hört om det tidigare.

Blir nog att uppdatera från 1.0 till 1.1.1 nu....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-30 15:13

tackar tackar.

det verkar som om denna updatern inte riktigt är hundra heller efter att ha läst i forumet.
jag trivs bra med min updater från november....

Ja, jag tror jag håller mig till min november firmware jag med. Iallfall tills någon kommer med empirisk information från personens egna experiment om huruvida allt trubbel med videouppspelning är fixat eller ej. Är det någon som uppgraderat från 1.1 till 1.1.1 och märkt en djävulusisk skillnad till det positiva? Skulle vara intressant å höra om någon fått bukt med sin videos...

  • Medlem
  • 2006-03-30 18:23

Jag har nu uppdaterat från 1.0 till 1.1.1, allting funkar prima hittils. Möjligt att det går marginellt fortare i låtlistorna, och menu-funktionen samt volyminställningen är ju ett plus.

  • Medlem
  • 2006-03-30 21:36
Ursprungligen av biolotov:

Ja, jag tror jag håller mig till min november firmware jag med. Iallfall tills någon kommer med empirisk information från personens egna experiment om huruvida allt trubbel med videouppspelning är fixat eller ej. Är det någon som uppgraderat från 1.1 till 1.1.1 och märkt en djävulusisk skillnad till det positiva? Skulle vara intressant å höra om någon fått bukt med sin videos...

Det verkar vara några få riktigt trevliga grejer som har fixats... förutom att man nu
kan hantera volymspärren manuellt, så går det i allmänhet lite fortare att navigera och buggen med videosuppspelningen är
bortblåst.

Så, jag rekommenderar alla bakåtsträvare att uppgradera till 1.1.1.

ok efter uppdatering låter mina Etymotics som små syrsor som viskar i mitt öra, jävla skituppdatering. Trots efter goPod (som höjer volymen på ipoden) är det på tok för lågt, var går man tillbaka till 1.1?

(etymotics Er6), någon som har samma problem?

  • Medlem
  • 2006-03-30 19:02
Ursprungligen av carpark:

(etymotics Er6), någon som har samma problem?

Va? Blev ljudet lägre? Kan du inte ställa in det i volymmenyn? Högsta volym nu låter alldeles för mycket för min E2c.

jo men högsta volym är extremt lågt, ökar något efter goPOD men knappt märkbart...

märkligt, kanske nåt som gått sönder. i mina vita lurar är volymen extrem...och i etymotics skitlåg,
sätter jag in dom i datorn blir volymen ok på högsta volym men inte högt (pb 15"), hur är det för dig (biolotov) om du sätter in dom i datorn ?

(misstänker att dom blivit sprängda, men då borde man väl få ett kasst ljud också)

  • Medlem
  • 2006-03-31 15:58
Ursprungligen av carpark:

märkligt, kanske nåt som gått sönder. i mina vita lurar är volymen extrem...och i etymotics skitlåg,
sätter jag in dom i datorn blir volymen ok på högsta volym men inte högt (pb 15"), hur är det för dig (biolotov) om du sätter in dom i datorn ?

(misstänker att dom blivit sprängda, men då borde man väl få ett kasst ljud också)

Jag vet inte riktigt hur det är nmed dina lurar, men med mina gamla Sony Ex71 så blev det lilla hålet där ljudet kom från täckt med vax en gång, och då blev allt skitlågt. Det tog ett tag innan jag upptäckte det, men ett litet ingrepp med en nål och så funkade allt prima igen.

Ja, det går snabbare att navigera menyer och uppdateringen fungerar kanon!!
Vad gör ljudspärrsfunktionen? Har man tillgång till högre volym än tidigare eller bara lägre?

Det är så alla rädda mammor och pappor kan köpa iPod till sina barn med en garanti (inte formellt menat) att de inte spränger sina små öron, volymspärren har ju nämligen ett kodlås också.
För de som redan har förstår att det är farligt att spela för högt (och för dom som vet att omvärlden inte vill höra vad de lyssnar på i sina minilurar, ljupt intryckta i öronkanalen) behöver inte bry sig om den här uppdateringen. Men det menar jag bara att inget nytt tillkommit, bara lite buggfix.

Kan inte säga att jag förväntade mig nåt mer. Vad är det som skulle komma som är nytt?

carpark: har ej uppdaterat än så jag vet inte än hur mina lurar fungerar med nya uppdateringen. Men efter alla dessa positiva mess om att gå från 1.0 till 1.1.1 så lär ju jag testa det rätt omgående. Hör jag någon skillnad i mina lurar lär jag bli förbannad, och således läga in ett förgrymmat mess i denna diskussion också

  • Oregistrerad
  • 2006-03-31 14:18

är det så att ljudspärren fortfarande finns kvar, men att man bara kan ställa in ytterligare en spärr?

Bevaka tråden