Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är grejen med dell-reklamen?

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-31 14:08

Visste inte vilket forum jag skulle välja, tog iPod Video, eftersom det var flest som läste här.

Har jag missat något, är det någon som har hackat sig in på sidan och sabbat, eller är det ett april-skämt som jag ser på ipod.se-startsidan??? Den stora Dell-anonsen, det kan väl inte bara vara jag som ser den? Vad är det frågan om egentligen?

För det kan ju bara inte vara så att ipod.se säljer anonsplatser till Dell?

Jag stör mig också på den där Dellreklamen.. Den där FHM reklamen passar heller inte in här på sida.. För jävligt!

  • Oregistrerad
  • 2006-03-31 15:22

pengabehov?
nästan alla sidor har banners

Att man klagar på FMH-reklamen förstår jag och visst är dellreklamen lite ironisk men den behövs för att dra in pengar till sidan. Man får inte vara alltför kräsen vad gäller anonnser.

  • Medlem
  • 2006-03-31 16:23

jag tycker dell-reklamen är dåligt utplaserad :/

Ursprungligen av keiko:

jag tycker dell-reklamen är dåligt utplaserad :/

stör mej också grovt på den, tänkte skriva en tråd om den men såg nu att det redan fanns det:cool: ´. det är förjävligt, alltså!

Ursprungligen av Vattenflaskan_:

stör mej också grovt på den, tänkte skriva en tråd om den men såg nu att det redan fanns det:cool: ´. det är förjävligt, alltså!

det är inte bara Dell-reklamen som suger, allt Dell gör suger. Handla från dem mer än en gång...knappast...

O, ja! Första gången jag såg den trodde jag att det var något fel i någon inställning.

"AHA Dell", tänkte jag när jag såg anonnsen första gången, "de kan man inte köpa i butikerna"

  • Oregistrerad
  • 2006-04-01 09:40

Vilken annan reklam som helst skulle inte få mig att lyfta på ögonbrynen, men vafan, det här är ju trots att iPod fungerar både till Mac och PC en systersajt till 99mac.se, med samma kille (Adrian Bengtson) som skriver de flesta postarna. Och bilden jag fått av honom är att han helt klart inte är en PC-fantast, utan tvärt om.

Dells datorer använder kraftfulla Intel Pentium 4 processorer.

It's all about money.
Annonserna i sig stör mig inte, man har väl utvecklat ett "filter" för banners och annat skräp. Ser dem knappt.
Tittat man närmare på dem så är det många som verkar fel på denna sajt. Kolla in Gooogle annonserna...en massa webhotell och annat junk!?!?

Men just den där Dell-reklamen har ju hamnat konstigt ibland. Ibland är den högst upp, någon gång har den varit mellan två nuheter och då ser det mycket skumt ut. Håller med Keiko, den är felplacerad.
Men det är säkert bra med pengar bakom den. Många av dessa annonser får man en procentsats av köpesumman....tex köp för 5000 hos Dell så får ipod.se kanske runt 2-5% av den summan

Detsamma gäller för Appleannonserna, så ska man ändå köpa något på Apple Store och vill stödja denna sajt så kan man klicka sig in härifrån och göra köpet. Då får iPod.se en del av kakan och det kan ju kännas rätt.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-01 14:28

mitt adblock tar bort dem.
allt ät möjligt med firefox

Ursprungligen av Dava:

mitt adblock tar bort dem.
allt ät möjligt med firefox

Mmm.. Firefox är mycket bättre än Explorer..

Opera är ännu bättre

  • Oregistrerad
  • 2006-04-01 15:00

personligen gillar jag användarsnittet på firefox bättre än på opera.
och vem använder ie idag?

Tro mig, det finns folk som sitter med IE. Säkert några på denna sida, tom.

Jag....

Eh, jag med..

  • Medlem
  • 2006-04-01 17:51

Byt till Firefox då
För sidan ser mycket snyggare ut i Firefox, med IE så buggar det en del.

Ursprungligen av Muppo:

Byt till Firefox då
För sidan ser mycket snyggare ut i Firefox, med IE så buggar det en del.

Vadå? Jag har inte märkt några buggar.. :S

ie= Internet Explorer? :S
jag använder det isf

  • Oregistrerad
  • 2006-04-01 19:46

gud vad ot det blev

hehe, men är firefox lätt att använda då? för jag är inte precis teknisk av mig....

Ursprungligen av thecrazy88:

hehe, men är firefox lätt att använda då? för jag är inte precis teknisk av mig....

Mycket lättare än Explorer..

1
Bevaka tråden