Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny updater - 060323

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Harestad
  • 2006-03-31 14:41

Jag har kört iPod 1.0 på min iPod 60GB eftersom att 1.1 fuckade upp filmerna totalt. Jag chansade igen genom att uppdatera till 1.1.1. Här är sakerna som jag upplever som bättre:

- Håll ner Menu-knappen och man kommer tillbaka till huvudmenyn.

- Navigering, volymändring och hoppa i musiken/filmen flyter på bättre.

- Vissa bildspelsövergångar flyter på helt utan lagg numera. T.ex. hackade "vänd blad" otroligt mycket med 1.0.

Annars var det väl inte så mycket mer. Men det är ändå sådant som behövs för att spelaren ska kunna kännas mer komplett och genomtänkt.

ja min ipod laddar menyer och låtar jääkligt mycket snabbare n u än innan patchen!

  • Oregistrerad
  • 2006-04-02 10:39
Ursprungligen av patrikbrann:

ja min ipod laddar menyer och låtar jääkligt mycket snabbare n u än innan patchen!

mina menyer också, det var nästan på tiden.
bra uppdatering av apple

  • Medlem
  • 2006-04-02 12:43
Ursprungligen av Dava:

mina menyer också, det var nästan på tiden.
bra uppdatering av apple

Håller med, menyerna hackade lite mer förut.

Riktigt bra uppdatering.. Nu fankar alla mina videor och menysystemet är mycket snabbare..

Ja, dom lyckades med denna uppdatering i alla fall

... dock så dog min ipod nu XD
Går icke att starta.. men men, ska leta upp en tråd om detta..
Eller om nån vet.
"När jag försöker starta den så blinkar apple loggan till lite snabbt sen händer inget.. spelar ingen roll hur många gånger jag gör det"

Hej svejs!

Allt går fortare, blev lite bättre volym, högre och fortfarande inom garantin.... (Har Nano) Dock har jag bara testat med original lurarna, vilket alltid ger skitljud, men de duger på stan..... men jag märker ändå ingen större skillnad på ljudet, kan ha det på högre volym, men inte jätte mkt, struntsamma säger jag bara med mina Koss har jag aldrig behövt ha mer än halva volymen på innan ja får ont i mina öron!! Nu vågar jag inte ens skruva högra, men fan så smididare o bläddra nu!!

mytche bra!

har inte hunnit att använda nya firmwaren så mycket, men dock så låste den sig kraftigt när jag skulle till jobbet idag, rikigt iriterande, jag tryckte på forward knappen för att komma till nästa låt, men det komm inget ljud, så jag tog upp ipoden ur min ficka och upptäckte att allt stod still, displayen lyste och den reagerade inte något och den gick ej att sätta i standby, så det var bara å vänta tills batterierna tog slut och den dog.... har någon mer råkat ut för detta?, det har alldrig hänt med någon tidigare firmware för mig.

(finns det något sätt att reseta den om den skulle hänga sig, det går ju liksom inte att dra batteriet direkt

  • Medlem
  • 2006-04-03 22:29

Ja genom att hålla inne menu+select (mittenknappen) i 5-10 sekunder.

jag vet att den här tråden är lite.. ur tiden.. men jag har precis fått en nano.. la in den senaste firm-ware o kan inte köra/paus play när jag har en bild vald. nedgraderade.. o allt funkade fint. men satte in den i datorn två dagar senare o allt är bara puts väck. allt fanns där men den hittade nada.

är det min nano eller är det firmware som gör det här?

Bevaka tråden