Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

New York pop/Rock

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nån som kan tipsa om "laid back" New York Pop / Rock typ Gavin DeGraw.

• Oregistrerad
  • 2005-12-01 17:47
Ursprungligen av Kayano:

Här kommer några som är skitbra:
Ingram Hill (Verkligen värt att kolla in) Ingram Hill
Josh Kelley
Matt Nathanson
Marc Broussard
Matchbox Twenty
Jason Mraz

Enjoy!

Ursprungligen av Nev:

Här kommer några som är skitbra:
Ingram Hill (Verkligen värt att kolla in) Ingram Hill
Josh Kelley
Matt Nathanson
Marc Broussard
Matchbox Twenty
Jason Mraz

Enjoy!

Tack så mycket. Har börjat kolla in Ingram Hill och det jag hört hittills verkar skitbra. Skivorna av dom verkar dock svåra att få tag i här i Sverige.
Ska kolla upp resten ikväll.

• Oregistrerad
  • 2005-12-11 21:30
Ursprungligen av Kayano:

Tack så mycket. Har börjat kolla in Ingram Hill och det jag hört hittills verkar skitbra. Skivorna av dom verkar dock svåra att få tag i här i Sverige.
Ska kolla upp resten ikväll.

Jo, Ingram Hill är inte helt lätta att få tag på - även om de är skitbra!
Själv är jag ett CD-freak, så även om jag gör det där onämnbara som alla gör (:p ) så älskar jag att köpa skivor. I detta fallet handlade jag på Amazon...visst, det kan bli dyrt, men det var värt det. Om du inte kan få tag på musiken så kan jag zippa & skicka.

Ursprungligen av Nev:

Jo, Ingram Hill är inte helt lätta att få tag på - även om de är skitbra!
Själv är jag ett CD-freak, så även om jag gör det där onämnbara som alla gör (:p ) så älskar jag att köpa skivor. I detta fallet handlade jag på Amazon...visst, det kan bli dyrt, men det var värt det. Om du inte kan få tag på musiken så kan jag zippa & skicka.

Tackar för erbjudandet men jag fick faktiskt tag på Ingram Hill på Megastore. 115 spänn per skiva och det priset är ju hyfsat.

Sen så får jag också tacka fratellino för tipset om Peter Malick Group. Jag har just laddat ner två album av dom. Så nu har jag lite skön musik att avnjuta för ett tag framöver.:D

Ursprungligen av Kayano:

Vet tyvärr ingenting om Gavin DeGraw, men det första som dök upp i huvudet när du skrev Laid Back New York Pop/Rock var skivan New York City av Peter Malick Group med Norah Jones. Den bör du nog kolla in...

lite mer tipps

Ursprungligen av Kayano:

Exakt sån här musik ja lyssnar på så jag skulle kunna tippsa om lite fler

Granian
Jack Johnson
Joshua Radin
Jesse Mccartney
John Mayer
Duncan Sheik
Michael Tolcher
Rob Thomas
Ryan Cabrera
Vertical Horizon
Will Hoge
Tyler Hilton

Dels har du ju iTunes Music Store som kan tipsa "Listeners also bought..." men det är ju inte så pricksäker inom samma genre såklart.
Kanske prova Pandora? http://www.pandora.com/
Logga in dej och skapa en Gavin DeGraw-kanal och låt sen Pandora sköta tipsandet. Låt den gå en hel dag och lägg lite jobb på att ge tumme upp/ner på låtar. Så får du se vad som kommerigenom.

blir inte mycket mer new york pop/rock än Ryan Adams platta Gold där första singeln tillochmed hette New York, New York

1
Bevaka tråden