Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur skriver jag ut en spellista från I-tunes?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-01-17 22:51

Hur skriver jag ut en spellista från I-tunes?

Jag har hitta funktionen exportera (.txt .XML .unicode)Detta genererar filer med sökvägar och allehanda överflödig info (typ Mormors skostorlek)
Finns det något lättare sätt än att editera dessa textfiler?

Fredrik

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-18 17:13

Markera alla filer i ditt iTunes bibliotek eller spellista.

Äpple + C

Öppna din favoritordbehandlare.

Äpple + V

Inte den bästa formateringen på infon men bättre än de andra alternativen.

Tillägg: Om du går på Redigera > Visningsalternativ så kan du välja den infon du vill ha med genom att markera eller avmarkera.

• Medlem
  • 2004-01-18 18:39

Jag brukar använda "Äpple + skift + 4" för att göra en skärmdump och sedan montera in bilden i tex Photoshop. Inte smidigt alls, men det fungerar. Det som är bra är att alla utskrifter får samma form.

• Medlem
  • 2004-01-18 19:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av acke
Markera alla filer i ditt iTunes bibliotek eller spellista.

Äpple + C

Öppna din favoritordbehandlare.

Äpple + V

Inte den bästa formateringen på infon men bättre än de andra alternativen.

Tillägg: Om du går på Redigera > Visningsalternativ så kan du välja den infon du vill ha med genom att markera eller avmarkera.

Fungerar kanon i Excel!

• Oregistrerad
  • 2004-03-21 03:37
Ursprungligen av majk:

Fungerar kanon i Excel!

Ja, det är bara att klistra in i Excel! Fantastiskt!

• Medlem
  • International user
  • 2004-01-19 09:18

Omni Graffle! ...tror jag det heter. Sen lägger man till nåt iTunes-script.

• Medlem
  • Danderyd
  • 2004-03-21 21:26

Jäklar vad coolt! Funkar skitbra!

Och om man vill markera alla spellistor i iPoden i n t e i biblioteket? Jag vill bara få ut en textfil med alla spellistor och inget annat. Och nää jag har ingen synk så jag har fler spellistor i poden än i biblioteket.

• Medlem
  • Torsby
  • 2006-04-12 22:49
Ursprungligen av Electro:

Och om man vill markera alla spellistor i iPoden i n t e i biblioteket? Jag vill bara få ut en textfil med alla spellistor och inget annat. Och nää jag har ingen synk så jag har fler spellistor i poden än i biblioteket.

Funkar det inte på samma sätt? Fast du måste ta varje spellista för sig, dock... Annars är det bara att markera alla låtar i den aktuella spellistan (oavsett om det är på iPoden eller i biblioteket) och kopiera och sedan klistra in, i t.ex. nån texteditor.

Ursprungligen av Spyder:

Funkar det inte på samma sätt? Fast du måste ta varje spellista för sig, dock... Annars är det bara att markera alla låtar i den aktuella spellistan (oavsett om det är på iPoden eller i biblioteket) och kopiera och sedan klistra in, i t.ex. nån texteditor.

Mmm, jag börjar misstänka att det inte går så som jag hade önskat eftersom det bara går att markera en spellista i taget.

Hur fan kan man lyfte en tråd som år två år gammal? Och dessutom tillföra noll information.
Jag skulle ha svarat om du hade gjort en ny tråd, men...

• Medlem
  • Torsby
  • 2006-04-12 22:38
Ursprungligen av petern:

Hur fan kan man lyfte en tråd som år två år gammal? Och dessutom tillföra noll information.
Jag skulle ha svarat om du hade gjort en ny tråd, men...

Frågan är väl vem som tillför något? Electro fortsätter ju på trådens ämne med en ytterligare fundering. Ur vår synvinkel så är det trots allt bättre än att skapa nya trådar hela tiden. Dessutom uppmanar vi ju till att använda sökfunktionen, vilket uppenbarligen gjorts i det här fallet.

Nej, lite trevligare attityd på forumet vore på sin plats!

• Medlem
  • Torsby
  • 2006-04-13 12:08

Nej, du slipper nog inte undan lite klipp-och-klistra-moment, tyvärr...

1
Bevaka tråden