Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sortera videor

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är så att jag har många simpsons avsnitt och jag vill sortera de i en mapp i "Filmer", för just nu är det så att alla simpsons avsnitt finns lite här och var vilket gör att jag inte kan se resten av mina filmer. Kan man lägga in en mapp på något sätt?

• Medlem
  • 2006-04-05 22:03

nej men du kan ändra namnen på dem så att dem kommer i rätt ordning, eller kanske informationen om filmerna.. det borde kunna göras i itunes

• Medlem
  • 2006-04-06 09:28

Typ:
Markera alla->(högerklick)visa info->skapa en egen Genre, skriv in typ "Video-Simpson"
Högerklicka på kolumnhuvudena och kryssa för "Genre"

...fast jag skulle vilja ha samma "view"/visningsläge(?) på Video-mappen som på bibliotek. Har gjort det förut men kan f-n inte hitta det. Nån som kan?

I så fall behöver man ju inte ändra infon utan kan sortera fram vad man vill ha...

Onis:

Jag gjorde precis som du sade, men det hände inget.

• Medlem
  • 2006-04-06 17:40

har du uppdaterat filmerna ? sen borde du väl kunna välja "genre" inne i video mappen på ipoden, om det nu går att göra så med videos det är jag lite osäker på

För att ta allting från början:

Jag lägger in en video t.ex. ett simpsons avsnitt, sedan högerklickar jag på valda objekt. ->visa info->info->längst ner på genre skriver jag inte "simpsons" och markerar del av samling. -sedan OK.
Men det fungerar inte. Vad har jag missat?

Ursprungligen av annapanna_:

För att ta allting från början:

Jag lägger in en video t.ex. ett simpsons avsnitt, sedan högerklickar jag på valda objekt. ->visa info->info->längst ner på genre skriver jag inte "simpsons" och markerar del av samling. -sedan OK.
Men det fungerar inte. Vad har jag missat?

FYI: "Del av samling" är tänkt för samlingsalbum, typ Absolute Musik 47 och sånt. Många artister, ett album.

Psst, OveR du har PM

(A)

förlåt men jag hänger inte med, jag är trög

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-12 23:30

Varför gör du bara inte en spellista med alla simpsons avsnitt i? Spellistan kommer ju sedan att finnas i iPoden under:

Video --> Videospellistor

För det är ju enklast att sortera alla filmer i spellistor, om man nu har många. Typ en spellista för simpsons, en för blandade videor, en för family guy... osv....

1
Bevaka tråden