Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nano förstörd av apples orginalfodral.

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har alltid haft min nano i något sorts av skydd men efter en vecka när jag hade använt "APPLE" ipod nano tube så skulle jag ta ut nanon och tvätta fodralet och till min besvikelse så såg jag att min nano hade fått några skador av fodralet. den hade fått ungefär skador skador som ser ut som någon försökt slå in en spik i metallen och skadorna går inte bort och när jag satte på fodralet från första gången så kollade jag så att det inte satt något skit i fodralet. någon annan som haft detta problemet?

Tog ut min nano precis för att se om samma sak har hänt med min iPod; det har det inte gjort

  • Oregistrerad
  • 2006-02-13 11:04
Ursprungligen av Ipod_Lover:

Jag har alltid haft min nano i något sorts av skydd men efter en vecka när jag hade använt "APPLE" ipod nano tube så skulle jag ta ut nanon och tvätta fodralet och till min besvikelse så såg jag att min nano hade fått några skador av fodralet. den hade fått ungefär skador skador som ser ut som någon försökt slå in en spik i metallen och skadorna går inte bort och när jag satte på fodralet från första gången så kollade jag så att det inte satt något skit i fodralet. någon annan som haft detta problemet?

Ser ut som något du kan slipa bort med Displex?

klaga hos apple

Ursprungligen av Se[BBB]e:

klaga hos apple

det e det jag ska göra också:)

  • Medlem
  • 2006-02-13 22:08

Min ser ut som den gjorde innan jag stoppade ner den... Är du bombsäker på att det inte var ngn skit där innan?

Och det där är alltså små prickar som gått ner i metallen på baksidan, inget smuts som sitter stenhårt bara?

  • Oregistrerad
  • 2006-02-13 23:17

Synd att det har blivit sådär! Men kontakta apple och klaga..
Annars tycker jag du ska pröva att använda displex och sedan köpa ett Invisible shield eller ett BSE!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-02-14 07:37

Förvarat den i fickan tillsammans med nycklar eller liknande?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2006-02-14 10:30

Jag hade samma problem, Jag köpte ett silikonskal till Nanon på TEknikmagasinet. Hade det på ngn vecka. Sen tog jag ur nanon ur fodralet, och då ser jag att det blivit märken på framsidan. men jag körde med displex och det blev lite bättre. Man tycker ju att ett silikonskal ska skydda och inte förstöra. Så nu ligger det fodralet bara hemma och skräpar. Jag kör istället med fodralet man fick till nanon.

Ursprungligen av Trino:

Jag hade samma problem, Jag köpte ett silikonskal till Nanon på TEknikmagasinet. Hade det på ngn vecka. Sen tog jag ur nanon ur fodralet, och då ser jag att det blivit märken på framsidan. men jag körde med displex och det blev lite bättre. Man tycker ju att ett silikonskal ska skydda och inte förstöra. Så nu ligger det fodralet bara hemma och skräpar. Jag kör istället med fodralet man fick till nanon.

jag fixade också ett sånt fodral du använder men dem som köpte sina ipod nano tidigt fick inte med såna

Heh vad vissa håller på med...förstör iPoden me en drös fula skydd...Jag har min i en BELKIN FOLIO CASE utan några andra skydd. Tycker iPoden blir jävligt ful med dom skydd jag sett iaf, IS , silikon hit o dit.

Har en iPod Video förrutom nano, på den har jag IS...blev direkt mkt fulare med en matt yta som drar till sig damm sjukt mkt mer. Behåller min nano som orginal, inga fula plastskydd eller likn. Den håller sig i perfekt skick i belkin väskan.

men en av de mest störiga är att jag köpte ett sånt med 5 stycken fodral i (APPLE ORGINAL!!!) , men var köper man displex, vet att Teknikmagasinet hade det innan

Ursprungligen av Ipod_Lover:

men en av de mest störiga är att jag köpte ett sånt med 5 stycken fodral i (APPLE ORGINAL!!!) , men var köper man displex, vet att Teknikmagasinet hade det innan

Clas Ohlson har det för 39 kr, istället för att betala 59 kr hoss teknikmagasinet..;)

Kjell & Co, Claes Olsson och kanske nåt mer?

Tack

Displex borde ju inte fungera på baksidan? Ska ENDAST anvädas på GLAS!

Tar nog och skippar detta.

Funkar det med autosol? Nån som testat?

Någon som vet om man kan köpa dessa orginalfodral någonstans? (jag tillhör de som köpte sin nano innan fodralet skickades med)

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-06 20:10

nej tror inte det, men det finns bättre att köpa,, kolla nanopuch (stavning?) på istuff.se

Prova på apples sajt, eller onoff eller någon sådan butik

ojsan menar du den gråa som inte följde med för de som köpte sin tidigt?

Ursprungligen av Ipod_Lover:

ojsan menar du den gråa som inte följde med för de som köpte sin tidigt?

Japp det är precis den jag menar.

aha, det kan bli problem , pröva kontakta apple

Ursprungligen av Ipod_Lover:

aha, det kan bli problem , pröva kontakta apple

Ja, jag får göra det. För det är ingen som vill sälja sitt orginalfordral för en mindre peng?

sätt ut en annons här på ipod.se i köpes, förmodligen svar från någon

1
Bevaka tråden