Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vart tog framsidan vägen....?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För ca två dagar sen besökte jag ipod.se och märkte att sidan kopplade mig direkt till forumet och inte förstasidan, som den alltid brukade göra (den med nyheter osv.). Så jag tänkte:"det är säkert något tillfälligt". Idag prövade jag igen och samma sak hände, jag kopplades direkt till forumet så jag tänkte: "de kanske gjorde så att man måste logga in för att se nyheterna på förstasidan eller så. Men tydligen inte...:mad:
Kan någon förklara för mig vad som händer, är det samma sak med er också?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-04-06 13:27

Samma här, ska undersöka saken...

För mej med varför har dom tagit bort den jag tyckte att den var bra.

  • Medlem
  • 2006-04-06 19:51

Dom har problem me databasen... Kolla på 99mac för mer info

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-04-07 08:59

Direktlänk: http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=96038

Så här skriver Adrian (för de som inte orkar läsa tråden):

Citat:

Näe, det ska verkligen inte vara så, men det har varit jättestora problem med databasen, som uppstod vid en ändring i går kväll.

Man kan säga att en väldigt olycklig kombination av problem vid ändring, den mänskliga faktorn och bristfälliga backup-rutiner har gjort att vi för tillfället förlorat *hela* databasen över nyheter för 99mac och ipod.se.

Som jag förstått det togs det backup innan ändringen igår (det handlade om att införa 99musik i samma nyhetssystem) men det togs tyvärr backup av *fel* databas av misstag. Och enligt Murphys lag så går saker snett om de kan, och därmed inträffade det naturligtvis just i går...

Den senaste databasbackupen verkar vara en månad gammal och det betyder att alla nyheter jag skrivit i mars är borta för gott, om inget mindre mirakel inträffar. Tills denna situation reds upp har vi styrt om så att 99mac.se går till 99mac.se/forum (och ipod.se går till ipod.se/forum) så att det inte bara blir blanka sidor som det var igår kväll.

  • Medlem
  • 2006-04-08 01:52

trist:/

märker också den saken. tråkigt hoppas det fixar sig snart

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-04-09 20:15

Jag stänger tråden och hänvisar till den här lite mer officiella tråden istället. Fortsätt gärna diskutera där.

*TRÅD LÅST*

1
Bevaka tråden