Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur att ta låtarna från ipoden utan något program.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funkar nog bara på windows.

Skulle bara vilja säga hur man gör för att leta upp låtarna i ens ipod nano utan något program, tror det funkar på alla ipods för att jag har försökt på min gamla ipod mini och det funkar men låtarna heter lite konstigt.
Men kollard i i id taggen så är det vanliga där, låt, album, skivnamn och sånt som du har skrivit in.

Gå in i ipoden i hårdiskläge så du kan se den i den här datorn menyn.
Sen går du in i ipoden och i adress fältet skriver du iPod_Control/Music/ OCH PRÖVA NÅGRA AV DESSA ALTERNATIVEN HÄR NERE

Mapparna ska heter F00 F01 F02 Och så vidare.

efter /music SKRIVER DU TEX SÅ HÄR /F00

Så du får pröva dig fram, för i mapparna ligger all musik, Varför de är uppdelade har jag ingen aning om.

och vill du ha upp alla låtarna så kan du låta sök funktionen i start menyn leta upp det. Tryck , bild, musik eller video, i listan och välj musik och sen skriver du in sökvägen under avancerade alternativ. har du music som aac så väljer du alla filer och mappar istället

H:\iPod_Control\Music eller vad du nu har
och sö sen , kommer det inte upp något ska du trycka fler avancerade alternativ och tryck sen på sök i dolda filer och mappar.

Snälla skriv inte taskiga kommentarer om detta, vill bara lära ut någonting av det,

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-04-06 13:26

Detta är ju egentligen inte nåt nytt, och fungerar förmodligen på motsvarande sätt på mac. Men istället för att krångla och gissa sig till mappnamnen så är det betydligt enklare att ändra så att dolda mappar visas i Utforskaren istället...

Å andra sidan är hela ingreppet så tillkrånglat, det är bra mycket smidigare att använda t.ex. YamiPod för detta - det kräver ingen installation och kan ligga direkt på iPoden.

Men däremot har Yamipod krånglat till min ipod, det är därför som andra kan få denna, men du har annnars rätt

tack för tipset kan vara bra vid backup

  • Medlem
  • 2006-04-08 12:26

Nackdelen är att låtarna inte har sina riktiga namn, en låt som jag har som heter "Wish I Had an Angel" heter (efter att jag dratt den från G:\ipod_control\music\F00) "CSZJ". Detta är iofs bara i mappsystemet som låten heter såhär, id3-taggarna är fortfarande OK. Så om man har kopierat låtarna från ipoden så kan man få de riktiga namnen på låtarna genom att lägga in dom i itunes och sedan välja att itunes ska samla ihop bibliotek.

Tack för schyssta kommentarer

1
Bevaka tråden